Itimeest võib asendada IT hooldusteenus

Alar Pardla 18. november 2004, 00:00

Kumb variant on parem, sõltub juba konkreetsest firmast, selle vajadustest ning osalt isegi ka firmas töötavatest inimestest ? kui hästi nad arvutitega hakkama saavad.

Väikefirmades, kus arvutipark on väike ning probleeme esineb harva, on enamlevinud lahenduseks sisseostetud IT-teenus. Vahel kasutatakse ka ?tasuta? teenust ? juhul, kui firmas käib IT alal abi osutamas näiteks firmajuhi või mõne töötaja teismeline poeg.

Nii mõnegi murega saab noor inimene ülimalt edukalt hakkama, sest enamikule IT-probleemidele on lihtne lahendus, aga keerulistes olukordades võib kogemustega IT-spetsialist siiski eluliselt tähtis olla.

Ühele inimesele panustamisega ? olgu siis tegemist palgatöötajaga või ühemehe hooldusfirmaga ? kaasneb üldiselt hea teenindamine ning personaalne lähenemine. Spetsialist tunneb firma töötajaid ning tal on hea ülevaade firmas toimuvast. Medali varjuküljeks on aga suurem risk ? mida teha juhul, kui spetsialist on puhkusel, komandeeringus või lihtsalt levist väljas ning firmas tekib oluline probleem, mis on vaja otsekohe lahendada.

IT haldusteenust pakuvad Eestis nii suured ja tuntud firmad, nagu Elion, MicroLink, kui ka väiksemad ja vähem tuntud firmad. Mõlemat tüüpi firmadel on kliente seinast seina.

?Umbes 80 protsenti hallatavatest arvutitöökohtadest on ettevõtetes, kus kasutusel kuni 20 arvutit. Ülejäänud 20 protsendist hallatavatest arvutitest asub enamik suurtes, üle 100 arvutitöökohaga firmades,? ütles Elioni IT- ja andmesidevaldkonna juht Toomas Altvee.

Osutatavad IT-teenused võib jagada kaheks. Firmad pakuvad kas kindla kuumaksuga või tunnitasu alusel hooldusteenust.

Kuumaksuga IT-firmad hooldavad kliendi tehnikat regulaarselt, sõlmitud hoolduslepingu kohaselt. Töid tehakse vastavalt vajadusele ning igakuine arve on alati sama suur ? isegi siis, kui tööd oli vaja teha kalendrikuus ainult paar tundi.

Tunnitasuga teenusfirmad aga esitavad arve vastavalt probleemide lahendamiseks või hoolduslepingu täitmiseks kulunud ajale.

Elion alustas haldusteenuse pakkumist juba 1997. aastal, kuid seda vaid sisekliendile (s.o Elioni enda arvutitöökohad). Klientidele hakati tsentraliseeritud haldust pakkuma 2004. aasta veebruaris.

MicroLink alustas natuke varem, 1995. aastal, ning hetkel hallatakse umbes 3000 kliendiarvutit.

?Arvutisüsteemide rikkeid vältida ja kõrvaldada aitav IT hooldusteenus tasub end siis ära, kui makstav tasu on oluliselt väiksem kui ITst põhjustatud seisakuga saadud kahju. Tavaliselt on aga ITst põhjustatud seisakud ettevõtetele üsna kulukad,? kommenteeris Tõnis Kulm MicroLinkist.

MicroLinki püsihooldusteenus maksab sõltuvalt teenuse tasemest, seadmete asukohast, töövõime taastamise ajast jne keskmiselt 200?350 krooni iga seadme kohta kuus. Samas on meil ka lepinguid, kus klient maksab ainult tehtud tööde eest ? see tähendab, et klient ei maksa mingisugust kuumaksu. Selliste lepingute puhul aga ei ole tagatud töövõime taastamine kindla aja jooksul.

IT-abi teenus on kuutasuta, pakkudes IT-abi just siis, kui seda vaja läheb. Avamistasu eest saab tellija IT-süsteemi esialgse ülevaatuse, vajadusel kuni neli tundi hooldustöid, neli tasuta telefonitoe seanssi kuus ja täiendava teeninduse tellimise võimaluse. Teenuse avamise tasu on hetkel 500 krooni.

IT-abi klient saab lahenduse probleemidele, mis on seotud üldotstarbeliste vahenditega ? näiteks PC-arhitektuuril põhinevate arvutite, MS Windowsi, MS Office?i enamlevinud printerite ning Etherneti- ja IP-tehnoloogial põhinevate võrkude probleemidele. Keerulisemate vajaduste puhul on võimalik saada lisateenuseid.

Klassikaline IT püsihooldusteenus on kindla kuutasuga ja konkreetse taastusajaga. See sobib ettevõtetele, kus IT-süsteem on äris oluline ja IT-kulutusi soovitakse hoida kuust kuusse ühtlasel tasemel.

Põhiliselt tegeleme püsihoolduse käigus erinevate riistvarariketega, viirustest jms põhjustatud häiretega ning kasutajate endi tegevusest tulenevate probleemidega. Tihti võetakse MicroLink partneriks, kui on tarvis teha ühekordne suurem IT-projekt. Projektiks võib olla näiteks operatsioonisüsteemi migreerimine ? ja seda paljudes masinates võimalikult üheaegselt. IT kolimine on samuti üks aina olulisemaks muutuv IT-teenus nii laienevatele kui ka lihtsalt asukohta vahetavatele firmadele.

Peale mööbli ja kontorivahendite uude kohta viimise on vaja kolida valutult ka kogu IT-süsteem. MicroLinkil on kolimisprojekte olnud üsna palju, alates väiksemate ettevõtete IT-süsteemi ümberpaigutamisest Tallinna börsi / Eesti Väärtpaberikeskuse kolimiseni välja.

Enne haldusteenuse pakkumist teeb Elion kliendi IT-süsteemist ülevaate, mis annab ettevõtte juhile täpse pildi firma arvutipargi olukorrast ning võimalikest ohtudest IT-süsteemile. Ülevaade on vajalik ka meile kui teenusepakkujale, et haldusteenus vastaks tegelikule olukorrale ettevõttes ja lahendaks kliendi arvutimured parimal võimalikul moel.

Teenuse hind on töökohapõhine ning sõltub Elioni hallatavate arvutite arvust. Ühe töökoha puhul on hind 400 krooni, 2?5 töökoha puhul 350 krooni, 6?10 töökohta 300 krooni, 11?20 töökoha puhul 250 krooni. Hinnad ei sisalda käibemaksu. Üle 20 arvuti puhul määratakse hind kokkuleppel.

Tunnitasu eest saab lisatöid (näiteks Elioni poolt mittehallatava tarkvara ühekordne installeerimine, lisatöökohtade paigaldamine).

Klientide probleemid on väga erinevad, kuid peamiselt on need seotud e-posti saatmise või trükkimisega. Kasutajad ei suuda kõrvalise abita toime tulla komplekslahendustega, nagu näiteks Exchange?i serveri klientprogrammiks oleva Outlooki erinevate võimaluste kasutamine.

Sülearvuti kasutajatele on keeruline ilma kõrvalise abita sättida püsti traadita võrgu ühendust ja sinna otsa kaugtöö klientprogrammi, et luua turvaline ühendus kontori arvutivõrguga.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:54
Otsi:

Ava täpsem otsing