Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kavalaid sõnu pähe taguvad müügikoolitused on ohtlikud

    Müügikoolitused, mille käigus taotakse inimestele pähe kavalaid sõnastusi, mida erinevates müügiprotsessi osades kasutada, on tegelikult müügitulemusele ohtlikult mõjuvad nähtused. Inimesed õpivad sõna otseses mõttes pähe hulga erinevaid humoorikaid repliike, saamata sealjuures aru, miks seda kõike vaja on.
    Esmapilgul naljakad, väga meelelahutuslikud ja isegi hästi toimivana tunduvad väljendid ei ole midagi uut, suur osa neist ja nende eelkäijatest oli kasutusel juba 19. sajandi müügimeestel. Tänaseks päevaks on palju muutunud ja alljärgnevalt toon ka konkreetsed põhjused, miks tasuks riukalike väljendite tuupimisse ja rakendamisse suhtuda ettevaatlikkusega.
    Kasutades pähe õpitud väljendit, jätab selle välja öelnud inimene tüüpilise müügiagendi mulje. See omakorda kutsub kliendis kohe esile vastureaktsiooni, milleks on kaitse säärase pealetükkiva lähenemise vastu. Näitad ennast kliendile algaja müügimehena, kes üritab kõigest väest panna klienti ostma ning kasutab selleks alandavalt kavalat juttu. On naiivne arvata, et klient seda ei taju. Maailmakuulus müügiguru Anthony Alessandra nimetab seda manipulatiivseks müügiks, mille käigus on fookus enamasti müügiprotsessi lõpul, mitte algusel. Enamik kliente märkab, et neid üritatakse ostma panna, ning mõistab, et müügimehe kasud on seatud tema omadest ettepoole.
    Teine oluline põhjus, miks on kavalate müügilõpusõnade tagajärg plaanitule vastupidine, on seotud kliendi tunnetega sinu suhtes. Järjest suurem osa otsustajaid kliente on oma elus osalenud kas või ühel müügikoolitusel ning selle tulemusena saanud ettekujutuse müügis kasutatavatest väljenditest.
    Kui kliendile, kes on midagi säärast varem kuulnud, üritada läheneda mõne järjekordse kavala müügilõpusõnastusega, siis ta lihtsalt solvub. Oleme seda katsetanud paljude klientide puhul ning avastanud seose: mida kallim on lahendus, mida sa pakud, ja mida olulisem on klient, kellele sa seda soovitad, seda suurem on tõenäosus, et pähe õpitud müügilõpusõnad teda inimlikul tasandil südamest solvavad. Lisaks tunnevad paljud müügiinimesed ennast selliste väljendite kasutamisel halvasti, sest on väga vähe inimesi, kes suudaksid kelmikaid märkusi päris elus edukalt esitada ja neid sealjuures nautida.
    Peamine kahju müügilõpusõnastuste kasutamisest on kuulsa müügiguru Jeffrey Gitomeri sõnul aga see, et vastandud sellega kliendile. Sead kliendi eesmärgid tagaplaanile ning sinu silme ees kirendab omakasu. Üritad panna klienti tegema seda, mida sa tahad, et ta teeks, langedes vajadusel ka labase manipuleerimise tasemele. Niisugune lähenemine võib vähem kogened klientide puhul kaasa tuua lühemaajalise müügi kasvu, kuid ei too sulle tegelikkuses juurde kliente. Enamasti kaotad usaldusväärsuse, mis on tegelikult eduka müügi aluseks. Ilmselt ei kujutaks sa ennast ette lausumas riukalikke märkusi näiteks oma parimale sõbrale või sugulasele, kui sa soovid inimesele tegelikult head. Miks siis proovida seda kliendi peal?
    Enamik humoorikaid ja meelelahutuslikke müügilõpusõnastusi põhineb kolmel põhimõttelisel ostuettepaneku tegemise vormil: otsene ostuettepaneku tegemine, kliendi nõusoleku eeldamine lepingu sõlmimiseks ja kahe valiku pakkumine kliendile. Ülejäänud on vaid keerukad ja äärmiselt väheefektiivsed lähenemised kliendi keeldumise tegeliku põhjuse väljaselgitamiseks.
    Selleks, et parandada müügitulemusi, tuleb esmalt tuvastada probleemid müügiprotsessi erinevates osades, sest ladusalt sujunud müügi puhul ei olegi sääraste väljendite järele vajadust.
    Kui soovid aga iga hinna eest müüa kliendile ainult üks kord ja olla keskpärane müügimees, siis täienda oma väljendite varu pidevalt ja ära unusta keskpäraste müügiagentide põhilist müügilõpuviisi, milleks on: luba kliendile ükskõik mida.
    Autor: Villu Parvet
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Kuidas ikkagi rikkaks saada? Miljonärid ise annavad nõu
Saaremaal kauaoodatud üritus “Kuressaare Rahatarkus 2024” tõi kokku nii kohalikke kui kaugema kandi rahvast. Neli üle kodumaa teada-tuntud tegusat meest, Raivo Hein, Robin Valting, Rahakratt ja Martin Villig, tõid päevavalgele rikkuse saavutamise saladused.
Saaremaal kauaoodatud üritus “Kuressaare Rahatarkus 2024” tõi kokku nii kohalikke kui kaugema kandi rahvast. Neli üle kodumaa teada-tuntud tegusat meest, Raivo Hein, Robin Valting, Rahakratt ja Martin Villig, tõid päevavalgele rikkuse saavutamise saladused.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.