Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Keskmine müügimees müüki ei soodusta
500 osalejaga meeskondlik ja individuaalne müügivõistlus keskendus seekord toodete müümise asemel probleemülesannete lahendamisele. Võistlejatel tuli panna end konfliktsituatsioonidesse müügiprotsessis ja sealt puhtalt välja tulla. Selgitada kliendile, miks ta pakkumise kolm kuud hilinenult saadab, vabandada välja oma ebameeldivalt lõhnav portfelli sisu ja tulla toime kahe samaaegselt saabunud kliendiga. Et kõike seda tuli teha müüki kahjustamata, oli hasart suur ja pinget tunda läbi internetiliinide.
Hoolimata sellest, et spikerdada ei saanud, jäid paljud vastused suhteliselt ühetaolisteks. Paljuski jäljendati müügiõpikute juttu või üritati klienti alguses ülipüüdlikul moel lahti muukida ja siis jätkati oma päheõpitud tootepresentatsiooniga. Kohati tundus, et müügiinimesed ei usu, mida räägivad. Selleks, et n-ö terve nahaga pääseda, võeti appi huumor, teiste süüdistamine ja vajadusel ka pisivaled.
Paljudel ei õnnestunud ühte lausesse koondada seda, mida võidaks klient temaga kohtudes ja tema tooteid ostes. Tundus, nagu istuks enamiku müügiinimeste õla peal kiuslik pärdik, kes sosistab: ?Võida aega, venita veel, ära räägi otse, kavalda??
Esines ka keerutamist, vassimist ja trafaretseid lohisevaid oot-ma-sulle-müün-lauseid, mis lõpule jõudes olid oma mõtte sootuks kaotanud.
Positiivne oli see, et võrreldes eelmiste aastatega lahmiti tunduvalt vähem allahindluste, kingituste ja soodustustega. Võib loota, et ettevõtete kasumimarginaal tänu sellele ka tõuseb. Põhiline jutt keerles ikka konkreetse toote või teenuse ümber.
Ehk pisut üle rõhutatud sai kasu ja teietamist. Seda enam kerkisid esile säravad müügilähenemised. Need, kes julgesid olla mina ise ega maskeerunud päheõpitud rolli taha, pälvisid ka rohkem tunnustust.
Enamik paljutõotavaid algatusi klienti abistada jooksid liiva seetõttu, et peale sissejuhatust sai müügiinimestel empaatia ja inimlik soojus otsa. Kiputi kohe pakkuma mõnda lahendust.
Võitsid need, kes lisaks heale toote tundmisele olid ka head inimesetundjad.
Seekordses müügieliidis paistsid taas silma mehed, nimelt pääses finaali kümme meest ja kaks naist. Müügiguru 2004 tiitli pälvis Laur Sibold Servaali Estonia OÜst, teise koha Tiit Paananen ja kolmanda koha Roman Lossman. Esikolmik säras fiaalis ja võitis publiku poolehoiu.
Firmade meeskondadest tuli 40 hulgast võitjaks Sunoreki tiim, teiseks sai Delfi Otsing ja kolmandaks 1188 Infoabi.
Autor: Tiina Saar