Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaupade läbivalgustamine lisab transpordil turvalisust

    Samuti on oluline kirja panna saaja täpsed kontaktandmed, et vajadusel kiiresti temaga ühendust võtta.
    Läbivalgustusel paistavad ohtlikud igasugused mikroskeemid, juhtmekerad, objektid, millest gammakiirgus läbi ei lähe, näiteks paksust metallist esemed, relvakujulised esemed.
    Detsembri alguses toimus Tallinna lennujaama kaubateeninduskeskuses turvaintsident, kus kaupade lennueelset julgestuskontrolli teostav töötaja peatas kaubasaadetise, mis paistis arvutiekraanilt nagu lõhkeseadeldis.
    Pommirühm tegi kindlaks, et tegu on siiski elektroonilise mõõteseadmega.
    Pärast turvameetmete tõhustamist lennunduses on terroristid kolinud nõrgemate turvameetmetega transpordivaldkondadesse. Turvameetmete rakendamine on üks asi, pidev täiendamine ja kõrge turvalisuse säilitamine aga hoopis raskem ülesanne.
    Julgestusprogrammi kohaselt on kõik Tallinna lennujaamas tegutsevad ettevõtted kohustatud teostama kõigile väljuvatele lennusaadetistele julgestuskontrolli. Samas ei saa karistada neid, kes seda ei tee. Olukord, kus puudub seadusandlik baas, tekitab anarhistliku karistamatuse õhkkonna.
    Eesti tsiviillennunduse riiklik julgestusprogramm ei räägi kauba saatjatest, regulaaragentidest ega lennukauba käsitlejatest. Kogu vastutus ja sellega kaasnevad õigused pannakse lennuettevõtjate ehk lennukompaniide õlgadele.
    Samas puudub lennuametil õigus teha ettekirjutusi Eestis mitteresideeruvale lennufirmale, sest puuduvad seadused. Teadaolevalt on ainult mõni üksik Eestis opereeriv lennufirma nõudnud regulaaragendilt ja/või kaubakäsitlejalt lennueelsete turvakontrollimeetmete rakendamist.
    Mujal maailmas kehtib lennukompanii jaoks turvaline kaubasaatja kontseptsioon, kus kaubakäsitleja vastutab lennukompanii eest, regulaaragent kaubakäsitleja ees.
    Vastavad nõuded ja protseduurid on kirjeldatud Rahvusvahelise Tsiviillennundusorganisatsiooni (ICAO) ja Euroopa tsiviillennunduskongressi (ECAC) dokumentides. Samas tuleb tõdeda, et kõik rahvusvahelised regulatsioonid peavad toetuma Eesti seadustele.
    Eesti on väike ja kõik tunnevad üksteist, milleks selline bürokraatia ja lisatöö, kõlab levinud vastuargument. Hetkel on lahendusvariante vähe. Üks reaalsemaid: kõik saadetised tuleb enne lennukisse laadimist läbi valgustada. Protseduur ise ei võta kaua aega ? läbivalgustamise kiirus on 12 meetrit minutis, millele lisandub aeg, mis kulub turvakontrolli teostaval isikul kaubadokumentide markeerimiseks.
    Eestis puudus enne 1. maid seadusandlik baas, mis reguleerib, kes, millal ja kuidas peaks läbi viima lennueelset julgestuskontrolli. Eesti on liitunud nii Rahvusvahelise Tsiviillennundusorganisatsiooniga (ICAO) kui ka alla kirjutanud Euroopa tsiviillennunduskongressi dokumentidele, mis kohustavad Eestit välja töötama oma seadused seoses julgestusega.
    Hetkeseisuga reguleerib Eesti lennueelset julgestust ainult Eesti tsiviillennunduse riiklik julgestusprogramm ning Tallinna lennujaama ja lennuameti kinnitatud julgestusprogramm.
    Päikesekiir pimeduses oli Euroopa Ühenduse saabudes automaatselt rakendunud määrus, mis kehtestab üldised tsiviillennunduse julgeolekureeglid.
    See määratleb üldised nõuded, kuidas tagada lennueelne turvalisus. Aga ikkagi julgen väita, et ka see dokument ripub õhus, sest puuduvad Eesti Vabariigi vastavad seadused ja määrused.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.