Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Automüüjana alustanud Peeter Tiitson tõusis Reval Auto tegevjuhiks

    Kas kandideerisite Reval Autos kohe juhi kohale? Alustasin 1996. aastal automüüjana ning tõusin järk-järgult kõrgemale ? minust sai müügijuht, siis müügidirektor ja lõpuks ka juhatuse liige. Olen lihtsalt firmasisese arenguga kaasa läinud. Meie põhimõte siin ettevõttes ongi, et püütakse oma inimesi edutada ja väljastpoolt võimalikult vähe juurde võtta.
    Millist saavutust peate oma elus suurimaks? Enda saavutusi on raske ise hinnata. Vahest siis see, et alustasin automüüjana ja jõudsin sealt tegevdirektori toolini. 1994. aastal Tallinnasse tulles alustasin täiesti nullist. Leian, et ise tuleb tubli olla ja usaldust võita.
    Millised isiksuseomadused on Teile töös kõige enam kasuks ja millised kahjuks tulnud? Kasuks on tulnud sihikindlus, ausus, tahe inimesi juhtida, hea suhtlemisoskus, loovus. Vahest ka see, et olen küllalt emotsionaalne ja lõbus inimene. Kahjuks võib-olla see, et mul pole kuigivõrd püsivust ning eeldan ka teistelt kiiret ja paindlikku mõtlemist.
    Millega oma alluvaid motiveerite? See on väga erinev. Öeldakse, et peamiseks motivaatoriks on raha, kuid minu meelest on peale selle võimalusi veel teisigi ? tunnustamine, kiitmine, lasta inimestel endal otsuseid vastu võtta ja nende eest vastutada. Mitte nii, et ülemus ütleb kõik ette ja töötaja on vaid käsutäitja rollis. Lisaks veel see, et püüan oma töötajate heaolu eest seista, võimaldada neile hea ja stabiilne töökeskkond ja töövahendid. Pean väga oluliseks, et tuleb suhelda kõigi astmete töötajatega, mitte jätta endast mingi ?kõndiva kardinali? muljet.
    Milliste omaduste järgi valite oma meeskonda? Tähtis on ausus, lubadustest kinnipidamine ja otsekohesus. Inimene peab end ise tõestama ja oma väärtust julgelt välja näitama. Ent olen värbamisega üsna vähe kokku puutunud, kuna kaadri voolavus meie ettevõttes on pea olematu.
    Mida tähendab Teie jaoks karjäär? Leian, et poleks vaja endale kohe tööd alustades panna eesmärgiks, et tahan saada kindlasti tegevdirektoriks või juhatuse liikmeks.
    Pean tähtsaks, kui inimene alustab oma karjääri madalalt positsioonilt ja suudab sealt ülespoole liikuda. Oluline on ka tunnustus firma omanike poolt ja ettevõtte edukus näidatuna erinevates TOPides ja pingeridades. Karjääri ei tasuks taandada üksnes isiklikule tasandile, vaid näha seda ka läbi firma arengu.
    Kas autod paelusid Teid juba lapsepõlves? Jah, nii võib öelda küll, ehkki ma pole autode tehnikanüanssidesse kuigi sügavalt tunginud. Paelunud on autod mind küll juba väikesest poisist saadik ja õnneks nüüd tegelengi selle alaga, mis on mulle väga huvitav ja meeltmööda. Ei kujuta ettegi, et peaksin kusagil mujal või muud tööd tegema.
    Kas olete kaalunud ka eraettevõtlusega alustamist? Ei, mitte kunagi. On inimesi, kes on hingelt palgatöötajad kogu elu, teised aga suured ärimehed. Minul igatahes sellised ambitsioonid hetkel puuduvad. Mulle meeldib teha oma tööd ja vaadata selle tulemusi, mitte hakata ise millegagi pusima.
    Kas Teil on juhina ka eeskujusid? Eks paljudel inimestel on alateadvuses eeskujusid, kellest mingil määral malli võtta. Mina ei tahaks end kellegagi samastada, vaid ise õppida ja ise ka oma vigu teha.
    Kas ja kuidas end hetkel täiendate? Praegusel hetkel ei täienda konkreetselt millegagi, sest viimane aasta on möödunud väga pingsa töö tähe all, palju läbirääkimisi ja nõupidamisi on olnud seoses ELiga liitumisega ning oleme tegelenud äri edasiviimise ja arendamisega, mis on võtnud kogu aja. Samas leian, et olen selle viimase aastaga saanud oluliselt rohkem teadmisi, kui oleksin saanud ühestki koolist või kursustelt. Elu ise õpetab kõige paremini.
    Mida viimati lugesite? Ei ole küll eriti suur lugeja, ent viimasena loetud raamat oli ?Triumfikaar?, mis tundus väga huvitav.
    Milliseid ajalehti ja ajakirju loete? Kodus käivad Eesti Päevaleht ja Eesti Ekspress, tööl Postimees, Äripäev ja Molodjo? Estonii. Aga töine lugemine piirdub tavaliselt Äripäevaga.
    Kuidas maandate stressi? Olen Saaremaalt pärit ja käin vabal ajal tihti seal maakodus. See on minu jaoks parim lõõgastaja.
    Kui palju sekkuvad juhtimisse omanikud? Reval Auto üheks edukuse põhjuseks ongi olnud head ja usalduslikud suhted omanikega. Nad ei sekku igapäevasesse juhtimisse, neil on olemas inimesed, kes seda teevad.
    Töötasin koos Peeter Tiitsoniga Reval Autos neli aastat ning ütleks tema kohta vaid positiivseid sõnu.
    Ta on äärmiselt avatud inimene ja hea suhtleja, samuti suurepärane müügiinimene, kes tunneb oma tööd väga hästi.
    Seda näitabki eelkõige see, kuidas Peeter Tiitson on ettevõttes madalalt positsioonilt järjest kõrgemale tõusnud ning nüüdseks oma praeguse tegevjuhi ning juhatuse liikme ametikohani jõudnud.
    Olen tundnud Reval Auto tegevjuhti ja juhatuse liiget Peeter Tiitsonit umbes seitse aastat.
    Peeter on väga otsekohene, konkreetne ja peab oma sõna, samuti saab teda iseloomustada kui visa ja eesmärgikindlat inimest.
    Kui ta midagi ette võtab, siis teeb ta seda sportlase kombel võidukalt ja emotsionaalselt ning tema peale võib seetõttu alati lootma jääda.
    Üheks tema hästi suureks ja tubliks saavutuseks võiks vast pidada ISO kvaliteedisüsteemi juurutamist oma ettevõttes.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.