Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Minu spekulatsioon Tallinki aktsiatega on kandnud vilja
Ostsin 23 Tallinki aktsiat 2004. aasta mai alguses Hansapanga vahendusel Eesti börsiväliselt ehk OTC-turult. Ühe aktsia eest maksin toona 110 krooni.
Tallinkisse investeerida soovitas mul üks tuttav analüütik, kes ka ise laevafirma aktsiaid osta plaanis. Selle ostu eesmärk oli mängida Tallinki börsile tulekule ja aktsia hinna tõusule sellele eelnevalt ja järgselt. Ka börsi hiilgeaegadel 1997. ja 1998. aastal osteti börsiväliselt ehk OTC-turult aktsiaid kokku ootuses, et peagi läheb firma börsile. Tolle aja suurtele spekulatsioonidele järgnes börsikrahh. Mina loodan, et seekord asi ehk nii hullusti ei lõpe.
Varsti pärast minu spekulatiivset ostu teatas Tallink, et korraldab toonase Tallinna börsi lipulaeva Hansapanga eeskujul fondiemissiooni, kus annab iga olemasoleva aktsia kohta kolm uut juurde.
Seega sai minu 23 aktsiast hoobiga 92 aktsiat ja ümber-arvestatuna jäi minu ühe Tallinki aktsia soetushinnaks 27,5 krooni. Seega olen tänaseks iga oma varem ostetud Tallinki aktsiaga teeninud umbes 50 krooni kasumit.
Samas märkisin ma 53 Tallinki aktsiat juurde ka nende börsile tulekul eelmise aasta detsembri alguses.
Siinkohal olgu märgitud, et ametlikus statistikas on minu nimel kokku rohkem Tallinki aktsiaid, aga need kuuluvad tegelikult ühele sõbrale, kes ka tahtis esimest korda aktsiatega kätt proovida, kuid ise väärtpaberikontot veel avada ei julgenud.
Müüa ma oma Tallinki aktsiaid siiski veel ei plaani. Kavatsen seda teha siis, kui hind tõuseb taas üle märkimishinna, milleks oli 82,5 krooni. Tallinki börsiletuleku eelselt olid minu plaanid nende aktsiatega veelgi ambitsioonikamad ja plaanisin nad müüa, kui ühe aktsia hind jõuab 130 krooni piirimaile. Et siis saaksin uhkelt rusikaga vastu rindu tampida ja kiidelda, et olen iga Tallinki aktsiaga teeninud ligi 100 krooni kasumit. Aga nüüd - eks näis, kuidas firma edasi areneb ja milliseid uudiseid tulema hakkab.
Meediast on läbi käinud igasugu huvitavaid versioone tuleviku osas.
Kulude kokkuhoiu eesmärgil on Tallink lubanud isegi oma laevad Läti lipu alla viia ja makse naaberriigile tasuma hakata. Läti firmana hoiaks Tallink personalikuludelt väidetavalt kokku 20-30 protsenti.
Ja minu arvamus selle suhtes? Olles ka pärast seda uudist jätkuvalt edasi Tallinki aktsionär, tuleb siiski välja, et raha ei haise ka minu jaoks ning näin olevat pigem selle paljulubava kõliseva ja krõbiseva, mitte Eesti Vabariigi patrioot.
Tegelikult olen endale selgeks teinud, et kui ma need Tallinki aktsiad ükskord maha müün, siis investeerin hoopiski iseendasse. Plaanis on ette võtta reis mõnele soojale maale, et siis veidi ka elu nautida ja teistmoodi puhata. Näiteks elevandi seljas sõita.