Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Baltika CHR/Evermani asemele tuleb Mosaic

    "See põhjus on vähem oluliste hulgas," kommenteeris ASi Baltika juht Meelis Milder nimevahetuse seost kohtuasjaga. "Läti on ainult üks väike osa turust, oleksime suutnud midagi välja mõelda."
    Pigem tahetakse Milderi sõnul uue nimega näidata, et poe kontseptsioon on muutmas - Mosaici kauplused kasvavad pinnalt ja juurde plaanitakse võtta täiendavaid tooteid. "Näiteks lasteriided on üks teema, millega me töötame," sõnas Milder.
    Brändi tootevalik peaks laienema lähema kahe aasta jooksul. "Kas kõigepealt tulevad juurde lasteriided või jalavarjud, seda veel ei tea," lausus Milder. "Päris kaubamajaks me areneda ei plaani, kuid tahame märki suuremaks teha."
    Kaubamärgi muutmine ja uue kontseptsiooni tutvustamine läheb Baltikale maksma 4,5 mln krooni. Lisaks avab Baltika tänavu esimese poolaasta jooksul kaks Mosaici poodi - ühe Ukrainas ja teise Lätis -, kuhu investeeritakse 3 mln krooni. Kuidas muutus ettevõtte käivet mõjutab, lubas ASi Baltika juht Meelis Milder rääkida nädala pärast, kui Baltika avalikustab oma mullused majandustulemused.
    ASi Sangar juht Gunnar Kraft usub, et Baltika samm brändi nime muuta oli kindlasti läbi mõeldud, arvestades turge, mis jäävad Eestist väljapoole. "Sissetöötatud kaubamärgil on raudselt oma väärtus," sõnas Kraft. "Ju nad on arvestanud kogu pilti, sest Eesti turg on neile juba väike."
    CHR/Evermeni kaubamärgil on praegu 60 000 lojaalset klienti, kellele mõeldes algab järgmisel nädalal üleminekuperiood, et siduda Mosaic CHR/Evermeniga ja mitte tekitada klientides segadust. Toodetel on uus nimi alates 2006. aasta sügis-talvisest hooajast.
    Baltika endine äripartner Lätis Nikolajs Boicovs registreeris 1998. aastal oma nimele Evermeni kaubamärgi, mida Baltika kasutas juba varem Eestis. Baltika registreeris Evermeni kaubamärgi Lätis 2003. aastal. Möödunud aasta lõpus andis Läti ülemkohus vaidluses õiguse Boicovsile ning Baltika ei kavatse otsust edasi kaevata.
    Umbes poolteist aastat tagasi tegi vaikselt kaubamärgimuutuse läbi AS Klementi, kelle poed ning tooted kannavad täna PTA nime.
    "Ega meil polnud väga suurt raharessurssi reklaamindusse ja kisasse investeerida," põhjendas ASi Klementi juht Toomas Leis. Klementi investeeris sisuliselt ainult uutesse logodesse, sest kaubamärk oli neil juba olemas. "Väiksem ettevõte, madalam profiil," lausus Leis.
    Klementi nimemuutus algas 2004. aasta sügisel, kui osa rõivaid oli poes müügil PTA, osa Klementi sildiga. 2005. aasta kevadest müüakse Klementi kauplustes ainult PTA tooteid. Kui Baltika investeerib uue märgi juurutamisesse 4,5 mln krooni, siis Klementi ajas läbi vaid paarisaja tuhandega.
    Leis peab Baltika hiilivat üleminekut uuele märgile mõistlikuks põhimõtteks, kuna CHR/Evermen on hea kaubamärk. "Kui kokkupandavad kaubamärgid oleksid mingi probleemiga, oleks mõistlikum teha järsk üleminek," sõnas Leis.
    Kas Klementi kaubamärk oli vilets, et tuli järsku ümber vahetada? "Kas hea või mitte, aga selgelt Klementi nimi assotsieerus pikema nõukogude taustaga ajalooga," vastas Leis, lisades, et Klementi oli tegelikult tuntud kui hea kvaliteediga kostüümi- ja mantlitootja. "Hindasime, et mõistlikum on teha korraga, kuigi tegelikult oli ühe hooaja kaup poes segamini."
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.