Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Viisnurk on võtnud nõuks sellel aastal kasum kahekordistada
Viisnurga 2005. aasta puhaskasumiks kujunes 9,3 mln krooni, 2004. aastal saadi 16,8 mln krooni kahjumit. Puhaskasum aktsia kohta oli 2,06 krooni. Selleks aastaks on firma välja käinud eesmärgi saavutada puhaskasumiks aktsia kohta 3,5-4 krooni ehk kokku kuni 18 mln krooni. "Eks see ootus põhineb meie mõlema põhitegevuse arengul," sõnas firma juhatuse liige Andrus Aljas.
Viisnurga käive oli 2005. aastal 218,7 mln krooni. Ettevõtte teatel ei ole käibenäitajad võrreldavad 2004. aasta tulemustega, kuna firma ärimaht on pärast kahe divisjoni sulgemist oluliselt vähenenud.
Pärast restruktureerimise lõpule viimist koosneb Viisnurk kahest üksusest: mööblidivisjonist ja ehitusmaterjalide divisjonist.
Andrus Aljase sõnul oli ka suusatootmise lõpetamine 2004. aastal kindlasti õige otsus.
Eelmisel aastal oli Viisnurga mööblidivisjoni kasumlikkus madalam kui ehitusmaterjalide üksusel. "Tegemist on erinevate äridega ja marginaalidega," selgitas Aljas ning lisas, et mööbliäris on kõva konkurents.
2005. aasta jooksul loobuti mööblidivisjonis koostööst seniste suuremate allhanke pakkujatega, sh IKEAga, ning jätkati keskendumist kasumlikule tooteportfellile.
Allhanke asemel on firma pööranud enam tähelepanu mööbli jaemüügile. "Meie järgmiste perioodide põhisuund on keskenduda mööbli jaekaubandusele ja oma mööbliketi arendamisele," lausus Aljas. Viisnurgal on kolm mööblikauplust, mis tegutsevad Skano kaubamärgi all. Üks salong avati novembris ka Riias ja poodide arvu on tänavu kavas suurendada.
Ehitusmaterjalide divisjon teenis eelmisel aastal eraldivõetuna 13,8 mln krooni kasumit, mida on viie miljoni võrra vähem kui 2004. aastal. Käive oli jäänud 2004. aastaga samale tasemele ehk 96 miljonile kroonile.
Kasumi vähenemine tuli tihenevast konkurentsist. 2005. aastal pingestus konkurentsisituatsioon divisjoni sihtturgudel ühe põhitoote, üldehitusplaatide osas. Konkureerivad tootjad Euroopas on viimastel aastatel suurendanud tootmisvõimsusi, kuid turu kasv ei ole pakkumisega kaasa tulnud. "See on ajutiselt kasvatanud kõigi teiste tootjate laovarusid ning viinud turu üldised hinnatasemed allapoole," kommenteeris firma.
Seevastu Isotexi siseviimistlusplaatide müük näitavab kasvutendentsi.
Kas kasumisse jõudnud firma ka dividende maksab, ei osanud Aljas öelda. "Selle kohta on otsus veel tegemata."
Autor: Lauri Matsulevits