Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vito nelikvedu - pole paha!
Vito puhul on meil tõesti tegemist tarbesõidukite tippklassiga.
Läinud aastal jõuti aga järgmise etapini - turule toodi neljarattaveoline Vito. Võib ju küsida, milleks neljarattavedu? Tõsi, suvel ning lihtsate ilmastikutingimuste korral ei ole tõesti neljarattavedu vajalik, kuid kui olukord muutub vähegi karmimaks, tõestas nelikvedu ennast kui hea abimees. Katsesõidul pandi masin tõeliselt proovile.
Lisaks maanteesõidule sai Vitoga sõidetud lisaks raskesti läbitavatele külateedele ka mööda põldu. Toime tuli! Kuid vaevalt ükski terve mõistusega Vito omanik midagi sellist peaks tegema. Siit ka soovitused: Vito sobib nagu rusikas silmaauku politseijõududele, päästeametile, kiirabile kasutamiseks. Ja kui juba nende kriteerium on täidetud, sobib ta ka kõikidele teistele. Matialaverlikult öeldes: pole paha!
Tõsi, Vitoga rallit siiski sõita ei saa. Hoogu võttes ja kurvi lennates tuleb mängu stabiilsuskontroll ning oodatavast külglibisemisest ei jää eriti midagi järele. Vito justnagu tahtnuks öelda, et jäta järele, ära mängi hullu, ja võttis kontrolli enda kätte. On ju Vito standardvarustuses ABS- ehk blokeerumatud pidurid, veojõukontroll, BAS-pidurdusjõu assistent ja stabiilsuskontrollseade. Turvalisus ennekõike.
Maanteel käitus Vito korralikult. Hea juhitavus, mersulikult sujuvad ning lühikesed käiguvahetused, väga hea nähtavus, mis lihtsustab möödasõitu. Probleeme pole ka mugavusega - istmeid saab sättida edasi-tagasi, üles-alla vastavalt vajadusele. Sama asi on rooliga. Seega leiab pea iga juht endale sobiva asendi, mis teeb nauditavaks ka pikkade vahemaade läbimise. Kuna masinal on väga palju klaaspinda, mis suvel tähendab palju valgust ning sooja, soovitan varustusse lisada ka konditsioneeri.
Kui millegi kallal norida, siis 2,2-liitrise turbodiisli asemel võiks kapoti all häält teha võimsam mootor. 2,2 liitrit ja 150 hobujõudu jääb masina suurust ja nelikvedu arvestades natuke väheks, eriti veel koormaga.
Kuigi Vito on kõrge, üllatas see, et masinasse sisse- ja sealt väljakäimine on lihtne, mingit mägironija tunnet ei tekkinud. Sama seis oli kaubaruumiga, kuhu raskemat kaupa laadides ei pidanud seda üleloomulikult kõrgele vinnama. Kuna tagumised uksed avanevad 180 kraadi, saab suuremaid asju laadida edukalt ka tõstukiga.
Otse loomulikult on kaubaruumil valgustid, ainuke asi, mille kallal norida, on kaubaruumi põrandakate, mis võiks olla pisut tugevamast materjalist, sest teravate nurkadega kaupa kaubaruumis liigutades võib põrandakattele augu sisse teha.