Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa autoturg kasvab aastas 1,8 protsenti

    Euroopa sõiduautode turg on tohutu, ca 200 miljonit sõidukit. ANFAC ülevaates peetakse Euroopa sõiduautoturule iseloomulikuks kolme aspekti.
    Esiteks kasvab turg 1990. aastate algusest ühtlases tempos, viimastel aastatel 1,8% aastas. Teiseks on sellel autoturul kõrge kontsentratsiooniga piirkond: Saksamaa, Prantsusmaa, Itaalia, Inglismaa ja Hispaania.
    Kolmas eripära on diiselmootorite suur osakaal kasutatavate sõidukite seas, 23% kasutusel olevatest sõiduautodest. Uute müügis ulatub diiselmootorite osakaal praegu juba
    48 protsendini. Diiselmootorite osakaal on suur siiski ainult Euroopa automarkide hulgas, samas kui Jaapani sõidukitest on turul diiselmootoriga 16% ja Ameerika autodest praktiliselt null protsenti.
    Kesk-Euroopa suurte riikide autoturul on sõiduauto keskmine vanus väike - 8 aastat, mis annab tunnistust rahvaste heast elatustasemest.
    Kõikjal mujal, ühenduse äärealadel ja hiljuti liitunud riikides, ulatub keskmine vanus 10 ja rohkemagi aastani. Keskmises vanuses on selge erinevus nende riikide vahel, kellel on oma autotööstus ja kellel seda pole, autotööstusega riikides on autod nooremad.
    Autoturgu kasvatab eelkõige uute sõidukite müük, nende koguarv laienes Euroopas 2005. aastal 15,2 miljoni sõiduautoni. Kui seisate mõnes Saksamaa linnas tänava ääres, on iga kaheteistkümnes mööduv sõiduk ostetud samal aastal. Nii kõrge näitajani jõudmiseks kulub Eestil selgelt üle kümne aasta ja see aeg ei saabu enne, kui elatustasemed riikide kodanike vahel saavad ligilähedasteks.
    Kesk-Euroopa autoturgu vähendavad sealsed lammutuskojad, kus tarbetud ning vanad sõidukid lammutatakse metalliks ja müüakse varuosadeks. Endiselt läheb suur osa ka Euroopa idapoolsemasse ossa. Praegu valitseb Eestis olukord, kus kuus müüakse 1400-1700 uut sõidukit ja juurde imporditakse 3000 kasutatud sõidukit. Suur küsimus on muidugi see, millises hinnaklassis on müüdud kasutatud sõidukid. Siinsete kasutatud autode müüjate andmetel müüakse praegu Eestis uuemaid ehk pärast 2000. aastast toodetud kasutatud sõidukeid vaid ühe viiendiku jagu kogumahust. Siinsed müüjad soovivad seda muidugi muuta, kuid selline näitaja on püsinud juba väga kaua.
    Kasutatud sõidukite hinnakujundust Euroopa Komisjon otseselt mõjutada ei ürita. Uute autode hindu eri riikides Euroopa Komisjon aga jälgib ja kasutusele on võetud terve rida meetmeid diileritevahelise konkurentsi suurendamiseks, mis sunnib neid liigsest hinnalisast loobuma.
    Kasutatud sõidukite hindu ühtlustab ehk kõige enam ühtse majandusruumi tekkimine, kaupade tolliformaalsuste lihtsustumine ning teistes Euroopa Liidu riikides makstud käibemaksu tunnustamine. Seni oli auto ikkagi erilisem kaup kui muu reisil ostetud nänn.
    Suhteliselt uute sõidukite toomine riiki põhjustab konkurentsi uute sõidukite müüjatega.
    Rahalises mõttes on ostjal langetada oma eelistus, kas osta hea varustusega mugav auto või klass nõrgem masin, aga uus ja garantiiga. Just kasutatud sõidukite ostmise lihtsustumine viis Saksamaa autoturu suure naabri Poola uute sõidukite müügi langusse ja seda Ida-Euroopa autoturu üldise tõusu tingimustes.
    Erinev majanduspoliitika, erinev maksukeskkond ja üldine majandustase ei lase aga hindadel siiski täielikult ühtlustuda. Euroopa erimeelsused palju väiksemateski küsimustes viitavad sellele, et ka kasutatud sõidukite turul jäävad hinnad eri piirkondades erinevateks.
    Üks eri hinnataset soosiv aspekt on ka inimeste kujunenud hoiakud. Kui Eestis on otse Saksast toodud kasutatud auto usaldusväärsem, sest teadagi on eelmise omaniku elatustase kõrgem olnud ja autogi on korralikult hooldatud, siis Rootsi pedantsetele elanikele on see miinus. Rootsi ostjal tekib siiski teatud kahtlus, kuna tal puudub usaldus mujalt toodud sõiduki ja selle hooldusraamatu vastu. Kahes suurimas kasutatud sõidukite müügikeskkonnas Mobile ja Autoscout pakutakse pidevalt umbes 1,5 miljonit sõidukit üle Euroopa. Ehkki on loodud võimalused osta auto mujalt Euroopast, sest tolliformaalsused on lihtsustunud, pole see võimalus siiski hindu massiliselt mõjutama hakanud.
    Inimeste internetis ilmnevat ostuhuvi aitavad realiseerida n-ö logistikud, kes valitud sõiduki kohale toimetavad. Internetis pakutav on tihti aga reklaamihõnguline, mis tekitab Euroopa vahendajatele olulisi raskusi võrreldes autosid siia müüma tulnud kasutatud autode diileritega.
    Autor: Rein Reinpõld
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.