Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kõikide kontrollitud autosalongide reklaamtekstid olid puudulikud

    Peamiselt eksiti mullu vastu võetud keskkonnaministeeriumi määruse vastu, mille kohaselt peab autosalongis olema A4-formaadis paberil kirjas sõiduautomudeli kütusekulu ja süsinikdioksiidi (CO") heitkogus.
    Lisaks peab seal olema lause: "Sõiduauto kütusekulu ja süsinikdioksiidi heitkoguse hulka mõjutavad ka sõidustiil ning muud tegurid, mis ei ole tehnilist laadi. Süsinikdioksiid on põhiline kliima globaalset soojenemist põhjustav kasvuhoonegaas." See info peab olema esitatud eraldi lehel, mitte koos hinna ja muu infoga kinnitas tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna peaspetsialist Eda Amur. Autosalongide juhid aga leiavad, et keskkonnaministeeriumi määruse nõue, et kogu info peab olema kirjas eraldi A4-paberil, on üle paisutatud.
    Tarbijakaitseametilt hoiatuse saanud BMW müüja United Motorsi turundusjuhi Toomas Pärna sõnul pole määruses kirjas, et kütusekulu ja CO" arvnäitajad ning keskkonnakaitseline lause peaksid olema eraldi paberil. Teistes Euroopa riikides on need andmed Pärna sõnul ühe lehe peal koos auto hinna ja muude oluliste automudeli näitajatega.
    "Sellist hullust, et autosalongidelt nõutakse selle info edastamiseks plakatit ja katalooge, pole veel näinud," nentis Pärna ja lisas: "Eestlased kipuvad ikka asja üle keerama."
    Eda Amuri sõnul on tarbijakaitseamet seisukohal, et nimetatud andmed peavad olema esitatud eraldi lehel. Juhul kui BMW autosalong ei pane teksti eraldi lehele, ootab neid ettekirjutus õigusrikkumise lõpetamiseks või alustatakse väärteomenetlust. "Sanktsioonid varieeruvad suulisest hoiatusest 30 000 krooni suuruse rahatrahvini," lisas Amur.
    Trahvi saanud Mariine Auto tegevjuht Toomas Saarelaid tunnistas, et nõutava info kirjutamise vastu pole neil midagi, kuid arusaamatuks jääb nõue, et see info peab olema eraldi A4-paberil. "Selle asemel, et trükkida iga uue auto juurde, et CO" tekitab kasvuhoonegaase ja see saastab keskkonda, võiks loodust ja keskkonda säästa parem sellega, et autosalongid ei kulutaks topelt paberit," nentis Saarelaid.
    Möödunud nädalal tarbijakaitseametilt ettekirjutuse saanud Viking Motorsi turundusjuhi Evelin Tenno sõnul on ta kuulnud, et Euroopa Liiduga kaasnevad muudatused ka reklaamtekstides, kuid ta ei osanud seda otsida keskkonnaministeeriumi määrusest.
    Ettekirjutusi tehti ka ajalehtedes ilmunud reklaamide kohta, sest ka seal peab olema kirjas reklaamitavate sõiduautomudelite ametlik kütusekulu ja süsinikdioksiidi heitkogus.
    Ajakirjandusväljaannetes avaldatud reklaamides on Eda Amuri sõnul lisaks nõude mittetäitmisele osutunud probleemiks ka nõude puudulik täitmine: esitatud andmed on toodud põhiandmetest vähem silmatorkavamad ning ei ole kergesti loetavad. Praeguseks kedagi küll karistatud ei ole, kuid tarbijakaitseamet on asunud uute autode reklaamide järelevalvet teostama kõrgendatud tähelepanuga, sõnas ta.
    Nimetatud määruses toodud nõuded kehtivad lisaks reklaamväljaannetele igasugusele reklaamile, sh ringhääling ja välimeedia. Kui reklaamis on esitatud ainult sõiduauto mark, siis kütusekulu andmeid esitada pole vaja.
    Tallinnas on tarbijakaitseamet kontrollinud enamikku uute autode müügisalongidest, samuti on kontrolle teostatud Tartus, Narvas ja Jõhvis.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.