Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Metsik loom Subaru Impreza WRX STI

    Esmakohtumises uue STIga polnud midagi üllatavat - Impreza nagu Impreza ikka, kuigi auto nägu on märksa ilusamaks muudetud. No peab ka tõtt tunnistama ja nimetama, et ega Subaru ralliauto tänavaversioon pole kunagi just iluduste hulka kuulunud - pigem jõhkardite jõuku. Ka auto sisu on suhteliselt algeline ja, nagu rahulikulgi versioonil, näeb välja veidi vanamoeline. Ainuke asi salongis, mis vihjab millelegi karmile mootorikatte all, on roolisambale asetatud turborõhu kell. Istmed on STI-l vägagi sportlikud, kuid jätavad oma katteriidega kuidagi odava mulje. Istuda on neis loomulikult hea ja kiiretes kurvides pakuvad nad piisavalt külgtuge.
    Sõitma hakates võtsin asja rahulikult. Ei hakanud teiste autode vahel koleda lumesulbiga vigureid tegema. Esimesel sirgel, kus autosid ümberringi vähe oli, üritasin arglikult gaasipedaaliga mängida. Edasi hakkas toimuma see, miks neid autosid ostetakse - juba küllalt varakult näitab turbokell turbo pöördesse minekut ja kõik, mis küljeakendest paistma hakkab, kipub väga kiiresti selja taha jääma. Auto ise hakkas libedal teel saba liputama nagu rõõmus koer. Juht seevastu ei olnud kuigi rõõmus - kiirendus oli nii ehk naa kopsud istmete seljatukke imenud, nüüd pidi veel ka rooliga üsna palju vaeva nägema.
    Kui esimese mängukuuri lõpetasin, oli otsaesine märg ja nägu, mis peeglist vastu vaatas, üsna ehmatanud olemisega. Gaasipedaali vabastamisel ülerõhuklapist tuleva heli kohta on üks tore autoajakirjanik kunagi öelnud, et see kõlab, nagu üritaks Darth Vader kellegi peale karjuda. See vihane hingamine ja boksermootori madalahäälne karjatus lausa nuruvad - palun vajuta veel paremat pedaali ja kui saab, siis natuke sügavamale. Et põõsastesse põrutamine polnud sel hetkel mu südamesoov, üritasin kõrvadevahe külmana hoida ja mängisin parema jalaga väga ettevaatlikult. Seda, et tee oli auto katsetamise õhtul libe ka kohtadest, kust asfalt näha, sain tunda kiiruselt 100 km/h, kui korraks väheke erksamalt gaasipedaali puudutasin ja sinine metsloom külge ette ajada üritas.
    Mööda jääradasid põrutades sai selgeks, et Subaruga kiireks kulgemiseks peab olema julge, kuid mitte hulljulge - viimasele kohane käitumine viib auto sinna, kus rada ei ole. Veel tahab Impreza oskusi ning kõvasti harjumist ja harjutamist. Et tavalistest talverehvidest selle jõu juures väheks jääb, sain samuti teada. Pigem kõlbaks jääl lõbutsemise tarvis alla piikrehvid. Rajal mööda sirget kiirusel 180 km/h kihutades ja gaasi vajutades ilmutas end jällegi see rõõmus koer, kes kipub saba liputama.
    Jääl Imprezaga kihutamisel oli paar võtmesõna - külm kõrvadevahe ja harjumine. Paljud STIde omanikud on öelnud, et see masin tahab kõvasti harjumist, enne kui temaga kiiret jääsõitu saab hakata harrastama. Enne tuleb end roolis rahulikuna hoida, et mitte end ja teisi puruks sõita.
    Vägisi liikusid mõtted ka STI vana rivaali Mitsubishi Evolutioni peale ja meeles mõlkusid kerged võrdlusmomendid. Kui Evoga võis end tunda täiesti vabalt ja hullu kombel, irve näol, autole piitsa anda, siis STI rooli taga olles pidi näo tõsise hoidma ja täielikult juhtimisele kontsentreeruma. Kui Mitsubishi läks sinna, kuhu sina tahtsid, siis Subaru viis sind sinna, kuhu tema tahtis - millegipärast polnud neis kohtades teid.
    Tegelikult muutis see auto mu suhtumist neisse inimestesse, kes sõidavad STIga päevast päeva. Pole lihtne selle autoga toime tulla, kuid pärast harjumisaega ja mõningat õppimist võib see masin pakkuda vägagi palju sõidumõnu.
    Fotod: Indrek Susi
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.