Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Haagiselamuga omaenda mugav hotellituba reisile kaasa

    Eesti pered soetavad iga aastaga üha rohkem haagis- ja autoelamuid. Haagiselamute müügiga tegelevast Danlor OÜst öeldi Äripäevale, et enne ostmist tuleb inimesel selgeks teha oma vajadused. Tuleb mõelda, kas sõidetakse palju ringi või ollakse valdava osa ajast ühes paigas. Veel võiks mõelda, kui suure seltskonnaga reisida soovitakse, ja veel üheks tähtsaks aspektiks on rahalised võimalused.
    Kui rohkem reisida ja pikki vahemaid sõita, siis on mõttekas osta kas lühemas formaadis haagis- või hoopis autoelamu. Need mõlemad on reisimiseks üsna head. Autoelamu on mõnevõrra mugavam ja parema manööverdusvõimega, kuid haagiselamust ka kordi kallim. Loomulikult võib haagiselamugi koos lisavarustusega väga kallis olla, kuid selliseid müüakse väga vähe.
    Miks väike haagis reisimiseks parem on, vastab Auto Caravan Centeri juhatuse liige Vilmar Engel: "Iga lisameeter, mida kaasa veetakse, annab juurde kütusekulu ja kahaneb ka manööverdusvõime." Kui soovitakse rohkem kohapeal olla, siis on mõttekam osta just suurem ja avaram haagiselamu. Sel juhul sõidetakse suvituspaika ühe hooga kohale ning paigal olles on hea, kui on kaasas praktiliselt oma hotellituba. Loomulikult on seda ka väiksemat sorti haagiselamu, kuid kui pikalt ühel kohal ollakse, on avaram elamine mõnusam.
    Lõuna- või Kesk-Euroopasse minnes tuleb arvestada, et sealsed teed ja tänavad on suhteliselt sinkadi-vonkadi ja ka kitsad ning seal
    suure haagisega manööverdamine pole just kõige mõnusam tegevus. Esimest korda sealset liiklusmöllu nägev eestlane võib oma saamatusega väiksemaid ummikuid tekitada või elamu sootuks lõhkuda.
    Teiseks probleemiks, mis kummitab enamjaolt just autoelamute omanikke, on parkimine. Nimelt ei ole Lõuna- ja Kesk-Euroopas peaaegu üldse võimalik autoelamule või haagisele parkimiskohta leida, et ise kesklinna tuiama minna. Haagiselamu saab jätta kuskile kämpinguplatsile ja siis ise vedava autoga linna peale minna. Autoelamuga aga ei saa kõrguse tõttu sisse ka parkimismajadesse. Sestap tuleb see tavaliselt jätta linna serva ning siis ise jalgratastega linna uudistama minna.
    Tavaline Eesti perekond ehk vanemad ja kaks last, mahuvad igasse karavani ideaalselt ära. Enamik karavane ongi tehtud neljasele seltskonnale. Vilmar Engeli sõnul paljude eestlaste mõte, et soetame kolme või nelja pere peale haagissuvila, tegelikus elus ei toimi - sinna lihtsalt ei mahu nii palju inimesi. On ka olemas seitsmekohalisi haagiseid, kuid nendega on manööverdamise ja bensiinikulu häda. Suurema haagise puhul tuleb arvestada ka seda, et haagise mass ei ületaks auto passis lubatud haagise massi. Kui juhil pole kärulube, siis ei tohi auto ja haagise kogumass ületada kolme ja poolt tonni.
    Ei tohiks peljata, et väikesesse haagisesse ära ei mahu, sest haagiselamule saab kohapeal seistes suure telgi näol ette tekitada ühe lisatoa. Kõik haagiselamute maaletoojad selliseid telke ka pakuvad. Kuigi telgi hind ulatub paarikümne tuhande krooni taha, saab selle raha eest korraliku kaasaskantava lisatoa. Toa, mida ei puhu ka tuul minema, sest see on kinnitatud karavani külge ja alumine osa nii sätitud, et tuul tuppa sisse ei käiks, ning vajadusel saab kas või vaibad maha panna. Samasuguse lisatoa saab teha ka autoelamute juurde.
    Kasutatud haagiselamute hinnad algavad paarikümne tuhande krooni kandist, uutel kahesaja tuhande juurest. Pole mingit põhjust peljata kasutatud haagiselamute puhul seda, et nad on palju läbisõitu saanud. Tavaliselt on nad väga väikese läbisõiduga, pigem on oluline see, kes ja kuidas seal sees on elanud.
    Haagis- ja autoelamud on samamoodi liisitavad nagu sõiduautodki. Erinevuseks on see, et kuna liisingufirmade jaoks on sellised liiklusvahendid veel suhteliselt tundmatud, siis väga väikese sissemaksuga ei pääse, samuti tuleb tavalisest suuremat intressi maksta.
    Fotod: Indrek Susi
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.