Hardi Kinnas - suurimaks väljakutseks oli osapoolte ühendamine

Ardo Kalda 19. aprill 2006, 00:00

Küsimustele vastasb Orangetime Expo juhataja Hardi Kinnas.

Kas olete senitehtuga rahul? Ma mõtlen, kas olete graafikus, kas eksponaatide tulekuga on kõik korras jne?

Midagi tuksis ei ole. Väljakutse oli iseenesest ju väga suur - ühendada mitmed osapooled. Eks kartus oli küll suur, et midagi läheb nii, nagu ei peaks. Iseenesest olid kõik nõus, et Motorex tuleb uueks luua, ja selle nimel on kõik olnud nõus ka ebaeestlaslikult tööd tegema.

Miks peaks inimene tulema tänavusele Motorexile? Eelmistel aastatel on olnud ju totaalne allakäik ja inimesed on viimastes Motorexides pettuma pidanud.

See pettumus on ka teatud mõttes legend ja ka meie ise oleme seda legendi uskunud. Sel aastal on korraldajate nelik tegelenud lisaks eksponentidega ka sellega, et luua mingeid lisaväärtusi. Oleme läinud perekesksemaks, sest autoost ei ole enam ühe isiku teha. Näituse korraldaja on sel aastal julgustanud automüüjaid messile panust tegema. Näiteks tuleb ennast näitama Markko Märtin ja väljas on ka Paris-Dakari rallil osalenud Race Touraeg.

Selliste asjade näitusele toomine on lisakulu ja automüüjad pole nõus neid tavaliselt kandma. Seekord aitab neid asju näitusele tuua korraldaja. Oleme näinud vaeva, et väljas poleks ainult tavamudelid, vaid oleks ka midagi muud, nagu näiteks Subaru WRC auto ja Toyota Aygo DJ.

Muutunud on ka see, et olemas on korralik toitlustus. Tuleb eraldi restoran ja puhvetid. Meie sooviks on, et inimene veedaks näitusel meeldejääva päeva. Kui süüa ei saa, siis sa ei taha seal ka kaua olla.

Tuleb lasteala, et saaks lapse vahepeal kuskile hoiule anda. Lisaks on veel tehtud kohtasid vaba aja sisustamiseks, nagu näiteks ATVde ala, ja pühapäeval on Urmo Aava noortesprint lauluväljakul.

Messil on esmakordselt ka turundusplaan. Üritame juba varakult inimestele selgitada, mis on Motorex. Igale lubadusele, mis anname, on ka konkreetne kate olemas.

Sel aastal on Orangetime üritusele õla alla pannud ja teinud sellest suure projekti, kuid mis saab järgmisel aastal, kas ka siis on Orangetime üritust teha aitamas?

Korraldajad on teinud kokkuleppe ka järgmise Motorexi korraldamiseks. Loomulikult on praegu kõige tähtsam see, et tänavune mess õnnestuks.

Milline on Teie nägemus Motorexist aastal 2016 ehk kümne aasta pärast?

Motorexi suund on selle poole, et Baltikumis saab olema üks ja ühtne üritus. Nii saab garanteerida ka selle, et näitus on heal tasemel. Kui autotootjate poolt vaadata, siis Baltikum on neile üks riik. Motorex peaks esinduslikumaks muutuma. Fakt on see, et muutusi tuleb, sest juba sel aastal ei jõudnud kõiki ideesid teostada. See, mida messil näha saab, muutub aina huvitavamaks, sest kui autotootjad saavad aru, et messil osalemine toimib, siis hakkavad nad sellesse ka enam ja enam panustama.

Milline on Teie visioon Motorexist üldse, kas jätkatakse vana rida, kus endiselt on esindatud keemia ja kõik lisatarvikud, või mängida kogu näitus välja puhtalt autole?

Siin tuleb mängu Eesti väiksus. Selleks, et korralikku messi korraldada, on vaja kindlat hulka eksponente. Automüüjaid on Eestis niipalju, kui neid on, ja puhtalt selle baasi pealt näitust korraldada on suhteliselt raske. Aga Motorex ei peakski piirduma ainult autodega, see on ju kogu Eesti tehnikamaailma tippsündmus. Oleme messile kaasanud Tallinna Tehnikaülikooli teadlased ja nad on asjast väga huvitatud. Nii et lisaks autodele saab näha ka palju muud põnevat tehnikat: tsikleid, ATVsid, paate, igasugust lisavarustust.

Kas lisahallide juurde toomine on tingitud sellest, et autoesindused on suuremat pinda ostnud, sest ka varem on pea kogu autotootjate ring näitusel esindatud olnud, aga lisahalle pole vaja olnud?

Autofirmad on arenenud ja nende nõudmised selliste ürituste suhtes on muutunud. Seekordne mess on tunnistus sellest, et autofirmadele on näituse toimumine oluline ja nad tahavad panustada asja õnnestumisse. Oleme saavutanud tõelise üksmeele ja kõik töötavad koos hea näituse nimel.

Te olete öelnud, et see üritus on Eestis korraldatuist keerukuse astmelt järgmine peale Eurovisiooni, milles see keerukus seisneb?

Keerukus seisneb eksponentide rohkuses ja uues telklaheduses, sest meil pole tegelikult sellist pinda, kuhu taolise mastaabiga mess ära mahutada.

Pool messi pinnast tuli juurde ehitada. Mastaap ja külastajate rohkus on ka kindlasti keeruline. Kõik peab ju hea välja nägema. See üritus peab viisakas olema.

Mis tingis piletihinna languse - mastaap on ju meeletult kasvanud? Kas hinnalanguse taga on ka need virinad, et Genfi näituse pilet on odavam kui mullustel Motorexidel?

Me muidugi oleme selle Genfi näitusega arvestanud. Me oleme pidanud plaani, et tuleb rohkem külastajaid, ja sestap oleme ka teinud kataloogi piletihinna sisse. Me loodame suurt külastatavust. Selle jaoks on suur turundamiskampaania ja selle peale on see mess ülesehitatud.

Kas saaksite kommenteerida ka ürituse eelarvet, mis on suurimad kulud ja tulud?

Messi käive on kuni kümme miljonit krooni. Suurimad kulud on kerghalli lahendused ja nende ventilatsiooni- ja küttesüsteemid. Selliseid halle Eestis lihtsalt pole ja need tuuakse mujalt Euroopast. Kulutus on ka lauluväljaku rent. Suured on ka turunduskulud, mis on seekord üle miljoni krooni, mis Eesti mõistes on täiesti korralik kampaania.

Kui suure riski võttis Orangetime Motorexi korraldamisega?

Ärategemise riski. See kõlab küll müügijutuna, kuid me oleme tuntud sellega, et peame oma lubadusi. Suurim risk ongi, et me peame selle ürituse ära tegema. Kuna on erinevad osapooled ning Orangetime on ennast esile tõstnud, siis kui keegi neist osapooltest jätab midagi tegemata, siis vaadatakse meie otsa. Rahalisi riske iseenesest ei ole.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:13
Otsi:

Ava täpsem otsing