Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Õige inimese leiab läbimõeldult tegutsedes

    Tööandja ja töökoha nõuetele vastava kandidaadi leiab läbimõeldud värbamisprotsessi tulemusel ja enamlevinud vigu vältides.
    Tihti lähtutakse uute töötajate otsingul mitte niivõrd ametikohast, vaid eelmisest töötajast. Selle vältimiseks on oluline fikseerida esmalt firmapoolsed nõudmised ametikohale.
    Oluline on paika panna tööga hakkamasaamiseks esmaselt vajalikud eeldused, need peavad kajastuma ka töökuulutuses.
    See annab võimaluse kandideerida laiemal ringil kandidaatidel, kelle hulgast on suuremad võimalused leida just sellele ametikohale kõige sobivam inimene.
    Samuti, kui ametikoht nõuab meeskonnatööd ja pidevat suhtlust kliendi või hankijaga, peaks firma enda jaoks välja tooma potentsiaalse uue inimese isikuomaduste kirjeldused. Anu Kink,
    Dialoog kandidaadiga tekib juba telefoni või meili teel, kui inimene küsib ettevõtet või ametikohta puudutavaid lisaküsimusi. Halvasti mõjub ebalev või täielikus infosulus sekretär, tööpakkumises näidatud kontaktisiku kättesaamatus, hämavad ja ebakonkreetsed vastused küsimustele.
    Tüüpiline viga, miks valitakse tööle vale inimene, on seotud ebapiisava eeltööga intervjuude ettevalmistamisel. Vajalik on kõigepealt fikseerida kõik olulisemad teemad, mis käsitlemist vajavad; nende põhjal tuleb kindlasti kirja panna esitatavad küsimused, lähtudes ametikohast ja konkreetsest kandidaadist ning paika panna hindamisskaalad, et hinnang vestlusele oleks võimalikult objektiivne, ning mis kõige olulisem - varuge vestluse läbiviimiseks aega. Vestluse ajal ei piisa vaid tüüpküsimuste esitamisest. Alati tekib intervjuul süvateemasid ja lisaküsimusi, mis võimaldavad kandidaati rohkem tundma õppida.
    Ebameeldiv kogemus on kandidaadi jaoks see, kui firmasse tulles ei olda valmis temaga kohtumiseks, tuleb oodata põhjendamatult kaua, või koguni teisel ajal tulla.
    Vestlused tööd otsivate kandidaatidega on näidanud, et tööotsija langetab sageli sarnaste tingimustega pakkumiste juures valiku just kõige enam ametikoha ja organisatsiooni kohta teavet andnud tööpakkuja kasuks. Soovitav on firmajuhil või personalitöötajal kindlasti kõikidele tugevatele kandidaatidele juba võimalikult varasel värbamise etapil tutvustada ammendavalt ja meeldejäävalt lisaks pakutavale ametikohale ka kogu organisatsiooni olemust.
    Samas tuleb silmas pidada, et ettevõtet ja ametikohta müües ei tohi liialdada ega vihjata sisuliselt ebareaalsetele võimalustele erialase arengu, karjääri, boonuste või muude motivaatorite osas. Parem on toetuda faktidele ja pigem tutvustada firma üldiseid arenguplaane, põhiväärtusi ja poliitikat. Sellest vestlemine võimaldab mõlemal poolel paremini selgusele jõuda, kas nende võimalik edaspidine koostöö kulgeks edukalt ja aitaks liikuda nii ettevõttel kui ka kandidaadil soovitud eesmärkide poole. Siis on kandidaadil lihtsam otsustada, kas temal on võimalik konkreetsetes arengusuundades kaasa lüüa ja selle tulemusel karjääri teha. Kui kardate konkurentsi tõttu infot jagada, siis parem ärge avaldage infot, mille levik võib teie ärile kahju teha, samas kui läbipaistvus on teie tugevuseks.
    Kandidaatide oskus end kas suuliselt või kirjalikult atraktiivselt müüa on erinev.
    Kõige meeldejäävama CV kirjutanud või esmapilgul jutuosava ja hea suhtleja mulje jätnud inimene ei pruugi olla alati kõige õigem valik. Kui töö ei nõua kõige hiilgavamat tekstikoostamis- ja esinemisoskust, võib sobivamaks osutuda hoopis mõni muu kandidaat.
    Kindlustunde saamiseks enne valiku tegemist on soovitav teha parimatele kandidaatidele isiksuse testid, viia läbi intervjuu personalijuhi või otsese juhiga või kasutada konsultanti värbamisfirmast, kes viib lõppkandidaatidele omakorda läbi intervjuu ja testimise.
    Kandidaadiga kohtunud inimesed loovad isiku kohta oma pildi, ning ühendades arvamused, saab päris hea pildi intervjueeritu isikust.
    Kui kandidaadid on kulutanud kandideerimisele aega ja energiat, siis tuleb anda neile konkursi vaheinfot ja õigeaegselt lõplikku tagasisidet.
    Vastuse puudumine või sellega põhjendamatu viivitamine langetab firma mainet.
    Autor: Anu Kink
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.