Hea kingitus eristub hallist massist

Triin Rebane 12. mai 2006, 00:00

Valida võib avajate, põuepudelite, tasside, jääkaabitsate, kirjutusvahendite, märkmike, kellade ja muu sellise vahel. Samuti ei puudu ka tekstiiltooted, nagu pluusid, mütsid, kotid, joped, fliisid, rätikud, sallid ja lipsud.

Pikka nimekirja võib lisada veel mängud, piknikutarbed, aksessuaarid ning isegi kalandustarbed. Loetelu võiks jätkata lõpmatuseni, sest erinevaid valikuvariante on tõepoolest meeletul hulgal. Aga millist valida?

"Kingituste maailma eriline osa on toodetel, mis ei tunne vanuse- ja soopiire," räägib Brenda Edovald Hevitex OÜst. Toodetel, mida kõigil on meeldiv saada.

Enamasti soovitakse omanäolisi ja unikaalseid tooteid. Midagi, mida poest ei leia ning kellelgi teisel ei ole. Sel puhul on võimalik tellida käsitöö- ning autoritooteid. Midagi huvitavat ning ainulaadset, mis jääb saajale meelde. Näiteks keraamilised kunstnikutööd või hoopis käsitsipuhutud ning -maalitud klaastooted. Kõik on võimalik, ainult natuke fantaasiat, osutab ta.

Kui ideedest jääb puudu, siis pakutakse ka terviklahendust ideest toote pakendini. Ta soovitab külastada erinevaid firmasid ning oma silmaga üle vaadata, mis saadaval. "Meie näidistesaalist on hea teha tulemuslikku kingivalikut, sest oleme seda meelt, et parimad otsused saavutatakse toodetega kohapeal tutvudes ja häid logomärgistuse nõuandeid saades," lausub Edovald.

Lisaks tootele endale peab meeles pidama veel ka hooaegu. Neid on kaks - kevad-suvine firmaürituse ning sügistalvine jõuluhooaeg.

"Mõistlik on varakult planeeritud sündmusteks valmistuda, selliselt kindlustatakse meelepäraste toodete saadavus," sõnab Edovald.

Miks minu ettevõttele firma sümboolikaga kink? Firma sümboolikaga tooted omavad üha rohkem tähtsust ettevõtte elus.

"Ettevõtte väärtust peetakse sageli võrdeliseks selle firmamärgi või brändi kvaliteedi ja tuntusega," räägib Edovald "Seda fakti saab mainekujundamisel edukalt ära kasutada ning see annab võimaluse firma logol ja nimel välja paista."

Firmakingitusi pakkuva Fifaa müügidirektor Vallo Teder soovitab ettevõttel kindlasti enne tellimist teha eeltööd ning läbi mõelda, milline kingitus sobib firma imagoga, et vältida igavate ning ühetaoliste kingituste tegemist.

Kas keskendute peamiselt firmakinkidele või eraisikutele mõeldud kingituste tegemisele?

Eelkõige oleme keskendunud äriettevõtetele. Müüme ka pisikingitusi eraisikutele.

Mis on põhiline tooteartikkel, mida firmad otsivad?

Peamiselt T-särgid, nokamütsid, fliisid, vestid, joped. Väiksemad reklaamikandjad - pastakad, kruusid, kaelapaelad jne.

On suur erinevus äri- ja reklaamkingitustel. Reklaamkingitust kasutatakse promoüritustel, seda antakse välja suuremale massile. Ärikingitus on mõeldud firma klientidele ning saaja isik, vanus ja sugu on teada. Reklaamkingitus läheb turule suure massina.

Kas saab välja tuua vahet kinkidel, mida tehakse töötajatele ning väljapoole?

Töötajatele tehakse kingitusi kindlatel tähtpäevadel ning need on hakanud asendama rahalisi kingitusi, mis varem olid levinud. Praegu rõhutakse üllatusele ja originaalsusele.

Mis summa eest tavaliselt töötajatele kinke tehakse?

Reklaamkingituste puhul tullakse välja peamiselt hinnanõudmisega - toode peab maksma nii ja nii palju ning uuritakse, mida selle eest saab. Oma töötajatele pole hind esimene kriteerium.

Töötajate puhul võib üks kingitus olla kuni mitu tuhat krooni, kui tegemist on väiksema kuni 15-liikmelise personaliga. Sellistel firmadel pole hind üldse oluline, tähtsustatakse inimest, kes teeb selle firma heaks tööd.

Kui palju soovitakse kingitust personaliseerida?

Päris ühekaupa tellitakse harvem. Seda juhul, kui soovitakse kinki teha näiteks juhatuse liikmele. Sel juhul graveeritakse peale pühendus.

Miks firmakingitused on tihti ebakvaliteetsed ning lähevad kohe katki?

On ju selge, et mida odavam on toode, seda kiiremini ta võib katki minna. Paljudel ettevõtetel on sellega kogemusi. Seetõttu orienteeruvad kliendid üha harvem hinna järgi. Ärikingituste puhul hakkabki see suundumus ära kaduma. Kliendid on hakanud väärtustama kvaliteeti, enam ei aeta taga pelgalt kõige odavamat hinda. Soovitakse, et toode oleks kvaliteetne ning ei läheks kohe katki.

Kui palju logo kandmine tootele asja kallimaks teeb?

Kümne toote puhul lisandub hinnale isegi kuni pool. Suuremate koguste puhul jääb hinnalisa kümne ja kahekümne protsendi vahele. See sõltub ka tootest, kas trükitakse, tikitakse või graveeritakse. See sõltub muidugi ka sellest, kui keeruline on logo.

Mida soovitate toodetele trükkida?

Tavaliselt on ettevõtetel väga selge sõnum, mida soovitakse edasi anda.

Kas pakute nõustamist ka, kui firma soovib lihtsalt midagi ilusat?

On väidetud, et reklaamkingutuste pakkujad on vaimuvaesed ning kingitused on sarnased. Õige kingituse leidmine on ikka endas kinni, sõltub sellest, kui palju ettevõte panustab kingi väljamõtlemisse aega, et tutvuda erinevate lahendustega. Üldjuhul ei raatsita aega kulutada. Ent kui ettevõte seda ei tee, on meil raske midagi soovitada, sest keeruline on firmade spetsiifikasse süüvida.

Kui paljudel firmadel on eeltöö tehtud?

Tihti tuleb tõepoolest hakata ise seda ideed välja mõtlema. Selleks ongi meil klienditeenindus. Tulemus on kahtlemata siiski parem, kui firma teeb ise eeltööd. Kui seda ei tehta, ongi tulemuseks samasugused kingitused. Tegelikult on meil meetrikõrgune virn katalooge, millest valida.

Kas on ka selliseid nõudmisi, mida te ei suuda täita?

Kui klient soovib head asja odava hinnaga, siis üldjuhul on seda raske täita. Tehniliselt on võimalik kõike teha, ent asi võib jääda hinna või aja taha.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:39
Otsi:

Ava täpsem otsing