Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ukrainasse imporditakse autod tükkidena
Järgides Škoda eeskuju, viib Chevrolet oma väikeautod Ukrainasse tükkidena ja paneb need kohapeal uuesti kokku, et vältida importautode kõrgeid makse.
Automotive News Europe'i andmetel on üsna tavaline, et väiksematele turgudele viiakse autod lõplikult komplekteerimata ja pannakse kokku alles sihtmaal, et vältida kohalike makse imporditud sõidukitele.
Lihtsaim viis suurt maksu vältida on tavaliselt see, kui kokkupandud autolt võetakse mõned väiksemad jupid küljest ja pannakse need tagasi alles sihtmaal. Škoda teeb seda juba mõnda aega Evrocari tehases Ukrainas.
Chevrolet Aveo teekond samasse sihtpunkti on aga märksa keerulisem. Enne kliendini jõudmist algab auto 20 000kilomeetrine teekond koostetehasest lahtivõtmistehasesse ja sealt edasi juba Ukraina kokkupanemistehasesse. Autosid ehitatakse esialgselt Koreas, kust need veetakse Poolasse. Varssavis võetakse autodel küljest kaheksa erinevat osa, mis eraldi kastides Ukrainasse saadetakse. Et kogu auto saabub maale juppidena, maksustatakse seda 5% maksuga importauto 25% asemel.
Ukrainas paneb Aveosid kokku ZAZ, kust autod pärast uuesti komplektseks saamist edasimüüjateni jõuavad.