Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Võidab kiireim kohaneja
Eesti fotoäri on musternäide sellest, kuidas muutustele reageerimise kiirus võib olla ärile päästerõngas.
Äripäev leiab, et fototuru raske turuseisu üle kurta pole mõtet. Kes läheb muutustega kaasa või leiab niši, on võitja. Kes muutustega kohaneda ei suuda, on raskes olukorras.
Kiiremini muutuvat aega kui praegu annab otsida. Kiired muutused aga tähendavad, et konservatiivselt maailma asjadele ja ärile lähenedes on täna hoobid valusad tulema. Kiirete muutuste keskel oodata, et klient oma harjumusi ei muuda, on naiivne.
Fotoäridega samas seisus on näiteks ajalehetoimetused, mis üha hoogsamalt on veebiväljaandeid arendavad, et lugejat kinnistada. Internetis digitaalselt info edastamise plussid on kiirus ja operatiivsus ning võimalus infoga erinevaid multimeedialahendusi, nagu filmid, lingid, fotod jms, siduda. Kui lehetoimetus ei suuda digitaliseeruva infoedastamisega kaasa minna, on tal mõne aasta pärast keeruline lugejat kinni hoida või leida.
Ühelt poolt on digitaliseerumine ja digirevolutsioon fotoärile laastavalt mõjunud. Teisalt jälle on pildistamise massidesse liikumine muutnud fotoäri mitmetahulisemaks ja mitmekülgsemaks. Pelgalt kaamera müügile pakuvad fotoärid nüüd ka fotoalaseid koolitusi ja töötube, korraldavad konkursse ning trükivad fotosid välja. Kes pakub kliendile rohkem kui vaid tootemüük, suudab kliendi omale võita, on edukas ning võidab.
Klientide tundmaõppimine ongi üks võimalus elus püsimiseks. See eeldab aga personaalsemat ja eristuvat teenindust, kliendi väärtustamist ja kinnihoidmist. Ehkki turul valitsevad kaubamärgid, läheb klient tagasi sellesse poodi või asutusse, kus teda inimlikult koheldi. Tundub elementaarne, aga täna kahjuks harv leid.
Klintide tundmine aga tähendab, et info turu suundadest tuleb kiiremini kätte, kui niisama kombates. Samuti võimaldab harjumuste ja soovide teadmine näiteks uusi teenuseid või tooteid turule tuua. Näiteks, pakkuda mugavaimat fotode printimise võimalust. Mitte ainult fotode veebivahendusel tellimist, vaid ka trükieelseks pisitöötluseks tasuta programmi, kiiret printi ning mugavat kliendile kättetoimetamist, näiteks R-kioski või postkontorite kaudu.
Inimene on mugav ning talitab tavaliselt nii, et võimalikult vähe vaeva peaks nägema. Inimlik. Kes sellele mugavusele vastavaid teenuseid pakub, saab kliendi omale. Kliendist kinnihoidmine muutub fotofirmale konkurentsi tõttu olulisemaks kui varem ja see tõstab teenuste kvaliteeti.
Digitaaltehnika jõulise arengu tõttu on muutused toimunud ka fotograafias. Läbi on ajad, mil fotograaf oli küla tuntud kuldsete kätega mees, kes oma lähikondlasi neile endile ja ajaloo tarvis jäädvustas.
Pildistamine on populaarsemaid hobisid, mis on kaasa toonud meeletu hulga fotode tootmise. See omakorda tähendab, et foto väärtus on alanenud ning pilte prinditakse senisest vähem välja. Muutus, millega tuleb kohaneda.