Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Taskurakett Opel Astra Turbo
Kaheliitrise turbomootoriga Opel Astra on järjekordne jätk taskurakettide seas, mis on viimasel ajal väga popiks mudelirea pikenduseks saanud.
Turbo-Astrale pole disainerite poolt mingit musklirida külge poogitud ja sestap saab teda sugulastest väliselt eristada vaid tagaluugil oleva kirja kaudu. Uue Astra disain pani turule tulles paljusid ahhetama ja ohhetama. Nüüd pidi olema see aeg, kui n-ö pannakse korralikult ära oma kõige otsesemale ja vanemale konkurendile Golfile. Aga ei, kuskil ahel katkes ja kellegi käpardlikkus sundis ka kõige kannatlikumad ootajad lõpuks Golfi ostma, sest Astrat nägi vaid piltidelt ja enamikul sai ootamisest lihtsalt villand. Muidu igati vägev välimus polnud siiski piisav põhjendus, ootamaks kuid ja kuid. Nüüd ongi nii, et Golf on müügiedetabelite tipus ja Astra, mis oma olemuselt seda kohta vääriks, kuskil kaugel maas.
Astra sisemus on üritatud teha luksuslik ja soliidne. Nahkistmed on mugavad ja pakuvad igati head külgtuge. Armatuur on soliidne ja eriti ahvatlev tundub keskkonsoolil asuv Sport-kirjaga nupp, mida ka ohtralt tarbitud sai. Käigukang asub sportliku sõidu tarbeks roolirattast liialt kaugel. Opeli insenerid peaks viima kursustele, kus seletatakse, et roolist hoitakse kahe käega kinni ja kiireks käiguvahetuseks tuuakse käiguvahetushoob roolirattale võimalikult lähedale. Vedrustus on sport-Astral suhteliselt jäik ja läheb veel jäigemaks, kui armatuuril Sport-kirjaga nuppu näppida. Viimane teeb ka tundlikumaks gaasipedaali ja kiiremaks rooli. Vedrustus ja suured madala profiiliga rehvid muudavad selle auto meie teede jaoks vägagi ebamugavalt jäigaks.
Ma ei saa lihtsalt Opeli poliitikast aru. Igasugused uuringutulemused näitavad Opelit parima kvaliteediga Saksa autona ehk on saadud koht, kus Mercedes kunagi oli - kuid see ei tähenda veel et hind peaks Mercedese klassis olema. Nimelt tahetakse neljaukselise Astra Turbo eest koguni üle kolme ja poolesaja tuhande krooni.
Istudes autos, sõites sellega ja vaadates seda väljast, ei saanud ma sugugi aru, mille eest ma nii palju maksma peaks. Mootori? Sama võimas ja põhimõtteliselt sama turbomootor oli Opelil olemas juba 1990ndate alguses. Tõmme? Sellist tõmmet pakuvad tänapäeval maasturid. Taskuraketile omaselt peaks masin olema kiire ja suhteliselt hea hinnaga. Kahjuks pole Opel Astra Turbo kumbagi neist.