Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estonian Air tegi lennuplaani vaikselt ringi
Nii erineb Tallinna lennujaama koduleheküljel olev sellesuvine lennuplaan mitmeski kohas sellest, mis seisab Estonian Airi koduleheküljel. Lennujaama lennuplaani järgi saab Estonian Airiga näiteks Hamburgi lennata ka esmaspäeva hommikul, kuid firma enda lennuplaanist on see lend maha võetud. Või näiteks saab lennujaama plaani järgi Estonian Airiga lennata Berliini ka kolmapäeviti, kuid alates juulist on see lend lõpetatud. Kummagi muudatuse kohta pole lennujaama lennuplaanis mingit hoiatust ning teada saab neist vaid Estonian Airi lennuplaanis näpuga järge ajades.
Estonian Airi turundus- ja avalike suhete direktor Maris Kivi teatas e-kirjas vastuseks küsimusele, miks pole muudatustest suvises lennuplaanis teatatud pileti broneerinud või ostnud inimestele, et firma on oma suvise lennuplaani muudatustest teavitanud avalikkust nii pressiteatega, andnud kommentaare erinevatele väljaannetele kui oma partnereid ning reisibüroosid teavitanud veel lisaks ka otsekanalite kaudu.
"Reisijaid, kes on pileti broneerinud või ostnud lendudele, millega on seotud muudatused, teavitame personaalselt," teatas Kivi. "Reisibüroost ostetud pileti puhul võtab inimesega ühendust reisibüroo esindaja, meilt ostetud pileti muudatustest teavitame reisijat meie. Läbihelistamist alustame alati ajas varem toimuvatest lendudest, aga jõuame ajapikku kõigini."
"Mulle on see uudiseks, et Tallinna lennujaama kodulehekülje lennuplaanis ja Estonian Airi enda lennuplaanis on erinevused," ütles ASi Tallinna Lennujaam juhatuse esimees Rein Loik. "Need plaanid peaksid ikkagi klappima."
Loik ütles, et lennufirmad esitavad ametlikult oma lennuplaanid kaks korda aastas ning pärast seda püütakse plaanidesse võimalikult vähe muudatusi teha. "Teiste firmadega pole küll seda küsimust olnud, et firma enda lennuplaan erineb sellest, mis nad meile on esitanud," lisas Loik. "Selline asi toob mainekahju eelkõige firmale."
Reisibüroo Estravel müügi- ja turundusala asepresident Merike Hallik ütles, et igasugused muudatused lennufirmade lennuplaanides toovad kaasa lisatööd reisifirmale. "Samas me oleme sellega harjunud, sest igal lennufirmal on õigus millal iganes oma lennuplaani muuta," ütles Hallik. Ta lisas, et suured muudatused lennuplaanides, nagu sel suvel Estonian Airi puhul, on siiski pigem harvad ja kuigi lennufirma võib neid teha, püütakse sellest hoiduda.
Estonian Airi asepresidenti Mart Relvet polnud võimalik kommentaariks tabada, sest ta viibis eelmise nädala lõpul välisreisil.
Kuu alguses teatas Estonian Air pressiteates, et lõpetab 1. juulist otselennud Manchesteri ja 1. septembrist Dublinisse, kuna need sihtkohad ei ole ennast majanduslikult õigustanud. Firma teadaannet tabas koduleheküljel kommentaaride tulv, kus Estonian Airiga lennanud kommenteerijad kinnistasid, et nii Manchesteri kui ka Dublini lennud olid peaaegu alati välja müüdud ja pileteid oli raske saada.
Pool eelmist töönädalat oli Estonian Airi üks lennuk plaanitust kauem hoolduses ja tema töö tuli teha ära teiste lennukitega. Kolmapäeval hilinesid mitmed lennud tunde ning sama jätkus ka järgnevatel päevadel.
Rahvusliku lennukompanii probleeme sai mai alguses tunda ka president Arnold Rüütel, kes oma saatjaskonnaga pidi riigivisiidile Gruusiasse ja tagasi lendama öötundidel, nii et Gruusiasse jõuti kell 4 öösel ja tagasi hakati sealt tulema ka samasugusel öötunnil. Parimal uneajal toimunud lennud, mille pärast president ärimeestest saatjate ees lausa vabandas, olnud nii öised sellepärast, et Estonian Airil oli jälle üks lennuk remondis.