Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Läänemerel käib halastamatu rebimine

    Senine terav võitlus on surunud Läänemerel piletihindu alla ja pidevalt kallinenud kütus on söönud laevafirmade tulusid. Näiteks eelmisel aastal kahjumisse jäänud Birka Line oli sunnitud aasta algul majandusseisu kohendamiseks maha müüma lõbusõidulaeva Birka Princess. Ka Tallinki otsene konkurent Viking Line kasvatas novembrist jaanuarini küll käivet, kuid kahjumiks jäi ikkagi üle 79 miljoni krooni.
    Silja Line'i ostmise järel ületavad Tallinki netovõlad omakapitali üle 200%. Et põhitulud tulevad turismist ja piletimüügist, siis tuleb Põhjala laevandusasjatundjate arvates Tallinkil vältimatult piletihindu tõsta. Kui palju konkurent Viking Line selleks ruumi jätab, on iseküsimus, kuid temagi on ilmselt sunnitud piletihinda tõstma. Nordic Jet Line juba lisas juuni alguses piletihinnale viieeurose kütuselisamaksu. Ka Eckeröline'i tegevdirektor Taru Keronen prognoosib piletihindade tõusu keskmises perspektiivis.
    Viking Line'i asetegevdirektor Kent Nyström peab laevafirmade koondumist murettekitavaks ja kardab Tallinki domineerimist turul. Viking Line on ähvardanud, et konkurentsi teravnedes on ta valmis viima oma laevad Eesti lipu alla. Tallink teatavasti lubas, et Silja laevu Eesti lipu alla ei viida.
    Hans Laidwa, kes 80. aastatel oli Silja Line Rootsi tegev- ja turundusdirektor ja 1990. aastal oli Eesti-Rootsi laevaliikluse taastanud Estline'i käivitaja, ütles Äripäevale, et peab Tallinki kui Läänemere kõige noorema firma kasvu hämmastavalt kiireks. "Mul on hea meel, et see on Eesti firma ja soovin talle südamest edu," lisas ta.
    Kuid Laidwagi tunnistas, et praeguses turuolukorras pole Tallinkil võlgade tasateenimine lihtne. Silja Line'i tundjana avaldas ta arvamust, et Tallink on sellele parem omanik kui Sea Containers. "Kui mina Silja Line'i juhtisin, investeerisid tollased omanikud suure osa tuludest firmasse tagasi, kuid Sea Containers kasutas väidetavalt Siljas teenitud raha muus äritegevuses. Seetõttu on seal ka uusi laevu viimasel ajal vähe ehitatud," ütles Laidwa. Mullu teenis Silja Stockholmi-Helsingi ning Stockholmi-Turu liinil kokku umbes 470 miljonit krooni kasumit.
    Linda Line'i tegevdirektor Jari Ahjoharju ütles, et kuna Tallinna ja Helsingi vahet sõitvad kiirlaevad SuperSeaCatid jäävad edasi Sea Containersi valdusse, siis ühinemistehing neid eriti palju ei mõjuta. Tõsi, mõne arvamuse kohaselt need pärast suvehooaega ilmselt enam ei jätka.
    Tallinki üks trumpe on väiksemad tööjõukulud. Samuti see, et reinvesteeritav tulu on erinevalt Soomest ja Rootsist maksuvaba. Silja Line'i laevadel lubab Tallink jätkata endise personali ja palkadega. Kahe firma ühist strateegiat hakatakse kujundama pärast suvehooaja lõppu, selleks ajaks on selgunud ka konkurentsiameti seisukohad.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Kuidas ikkagi rikkaks saada? Miljonärid ise annavad nõu
Saaremaal kauaoodatud üritus “Kuressaare Rahatarkus 2024” tõi kokku nii kohalikke kui kaugema kandi rahvast. Neli üle kodumaa teada-tuntud tegusat meest, Raivo Hein, Robin Valting, Rahakratt ja Martin Villig, tõid päevavalgele rikkuse saavutamise saladused.
Saaremaal kauaoodatud üritus “Kuressaare Rahatarkus 2024” tõi kokku nii kohalikke kui kaugema kandi rahvast. Neli üle kodumaa teada-tuntud tegusat meest, Raivo Hein, Robin Valting, Rahakratt ja Martin Villig, tõid päevavalgele rikkuse saavutamise saladused.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.