Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suhted müügiks
Juhtide niigi tihedast päevakavast moodustavad suure osa fraasid nagu "vastuvõtt", "partneri sünnipäev", "tooteesitlus".
Kuigi juba on ürituste etiketti hakanud trügima kirjutamata reegel, et seal pole kombeks tööasju arutada, näpistatakse siiski tööajast tükike, et oma kohaleminekuga ennast teistele meelde tuletada, juua klaasike veini ja vahetada paar väheolulist lauset.
Inimesed teavad, et suhted müüvad ja neid tuleb hoida. Töiste ja isiklike suhete piirid muutavad järjest hägusamaks ning mitmed äritehingud saavad alguse golfiklubidest ja ühiskondlikest organisatsioonidest.
Hiljuti tegi Äripäev arvutiprogrammi abil kindlaks Eesti mõjukaima inimese, kelleks osutus Jüri Käo. Valikupõhimõte oli lihtne - Käo kuuluvus erinevatesse organisatsioonidesse ja selle kaudu võimalus mõjutada nende tegevust ja läbi selle ka ühiskonda laiemalt.
Sarnast programmi on teistes riikides inimeste mõjuvõimu määramisel kasutatud juba ammu, meil pole suhtevõrgustikke nii detailselt avalikustatud. Ometi on nad alati olemas olnud, olgu siis ametlike või isiklike kontaktide kaudu.
Tihti vaadatakse juba inimeste värbamisel, millistesse organisatsioonidesse ta kuulub ja millistes ringkondades liigub.
Suhted on muutumas kaubaks, kuid nagu poeski, sõltub igast inimesest, kas ta valib endale kvaliteetset või odavat kaupa. Ka järjest enam aega ja energiat rööviv pinnapealne suhtlemine võtab aja ja tahtmise süveneda kvaliteeti.
Nagu poeski, leiame odavaid laiatarbekaupu igalt riiulilt. Kvaliteetkauba eristamiseks kipub nappima teadmisi ja aega. Lihtsam on minna marketisse ja tarbida laiatarbekaupu.