Talu smuutid said suurtootjast konkurendi

Krista Taim 03. juuli 2006, 00:00

ASi Nordic Foods kaubamärk Maakera tõi juuni keskel turule Pai-nimelised smuutid viljalihaga mahlad: suvemarja-, maheda õuna, apelsini-mango- ja porgandi-apelsinismuuti.

Smuutidega esimesena turule tulnud Kadarbiku talu müügijuhi Veiko Paki sõnul annab parem pakend konkurendile eelise, sest nende pakendil on fooliumkork. "Pakendiga kaotame, see on nende eelis. Meie korgikonstruktsioon on natukene kehvem," tõdes Pak. Siiski ei kavatseta käed rüpes ootama jääda. Pak lubab, et ka nende tootearendus teeb uusi samme ja võib-olla võib juba lähikuudel poelettidelt leida midagi uut ja teistsuguses, paremas pakendis. Samas on Pak nördinud, et konkurendid kasutavad oma toodetel samuti sõna "smuuti".

"Konkurendi kohapealt on see inetu tegu. Eesti keeles pole varem sellist kirjapilti keegi kasutanud ja nüüd pannakse samasugune tekst. Kuigi ingliskeelne kirjapilt smoothie ei erine väga palju, siis ikkagi pole keegi teine enne meid kirjapilti "smuuti" kasutanud," sõnab Pak.

Kadarbiku talu esitas patendiametile mangosmuuti etiketi logole taotluse, kuid seni pole vastust saadud. Omal ajal on Tallinna Piimatööstus proovinud kaitsta sõna "smuuti", kuid patendiamet keeldus.

"Muidu me üritaks midagi, aga praegu ei saa me midagi teha. Pealegi ühele sõnale, nagu näiteks "smuuti", ja selle kirjapildile patenti võtta ei saa," lisas Pak. Aga vähemalt esmase kasutuselevõtja au ei saa Paki sõnul neilt keegi ära võtta. "Endal on sisetunne hea ja teadmine, et mingid maamehed ja suutsid ka midagi välja mõelda," rõõmustas Pak.

Paki sõnul toodab Kadarbiku talu kuus mitu tonni smuutit, kuid täpset kogust on raske välja tuua.

ASi Nordic Foods juhatuse esimehe Kuldar Leisi sõnul otsustati kirjapildi "smuuti" kasuks, kuna see on eestipärane nagu ka kaubamärk Pai. "Muidugi võiks smuuti ka inglispäraselt smoothie kirjutada, aga elame ikkagi Eestimaal," põhjendas ta valikut.

Uuele tootesarjale ei oska ta veel tulevikku prognoosida, kuid esialgu plaanitakse müüa kuus 50 000 pudelit. "Omal ajal, kui tulid igasugused veed ja vitamiinijoogid turule, siis oli ka väga raske prognoosida. Võib tulla stabiilne, tagasihoidlik müük, aga võib tulla ka plahvatus. Aga arvame, et Eesti tarbija on valmis sellisteks omapärasteks jookideks. Oleme saanud noortelt tagasisidet ja see on positiivne," sõnas Leis.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing