Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Narva piiritsooni ja silla ehitus venivad
Praegune Narva sild vajab märkimisväärset remonti ning piiriületustsooni laiendamiseks võimalus puudub.
"Lahendus oleks uus sild Narva jõele, kõige loogilisem koht on Narvast 8 kilomeetrit Narva-Jõesuu suunas Riigikülas," ütles Ida-Virumaa maavanem Ago Silde.
"Riikidevaheline komisjon, kes sillaprojektiga tegeleb, kohtus korra, mingeid järeldusi ega otsuseid sellest ei sündinud," jätkas Silde. Kokkulepet, et sild ehitatakse, pole siiani, lisas ta. "Otsust on oodatud kaua, esimene eelprojekt koostati juba 1980. aastatel," lisas ta.
Praeguses seisus ei suuda sild kiiresti kasvavat rahvusvahelist transpordivoogu teenindada ning transiittransport põhjustab Narva linna keskmes müra, heitgaase, vibratsiooni ja liiklusprobleeme. Narva ja Ivangorodi piiripunkt ehitati nii, et selle läbilaskmisvõime oleks 100 veoautot päevas, kuid täna läbib piiripunkti ööpäevas umbkaudu 400 veoautot, järjekord on kasvanud kahe ööpäevani.
Euroopa Liit finantseeris uuringuid ja eelprojekti koostamist 2005. aasta kevadel 8 miljoni krooniga ning on valmis projekti rahastama ka edaspidi, kinnitas maavanem. Silla ehitus ja piiripunkti laiendamine läheksid maksma umbes miljard krooni.