Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lexuse hittmaasturil nüüd uus ja võimsam süda
Varem said nad uhkustada sellegagi, et neil on Lexuse RX maastur 3,3-liitrise mootoriga, eurooplased pidid samal ajal leppima väiksema, kolmeliitrise mootoriga.
Need, kes mõlemat mootorit proovida saanud, on rääkinud, et olenemata kubatuuride väiksest erinevusest oli vahe üsnagi suur ja seda muidugi Ameerika versiooni kasuks. Nüüd on Lexus võtnud ette ja andnud kõigile ühe kapaga, sealjuures suurema kapaga kui kumbki enne sai. Nüüd on RX maasturi bensiinimootor 3,5-liitrine nii siin- kui sealpool Suurt Lompi.
Uhkusega näitavad Lexuse inimesed igal pool tabelit, mis peaks tõestama, et uue mootoriga RX on nii ökonoomsem kui ka kiirem kõigist konkurentidest kallite luksusmaasturite klassis.
Kui RX välja tuli, käis mul peast läbi: oi, kui kole ufo nüüd teedel veerema hakkab! Tegelikult tahtis uudne välimus aga lihtsalt harjumist ja nüüd on RX minu silmis üks parima välimusega autosid selles segmendis. Tõsi, vaikselt on ka märku antud, et maasturi uuendus on peagi tulemas.
Interjöör on lexuslikult luksuslik. Kallid, nii jahutuse kui ka soojendusega, heleda nahkkattega istmed. Heleda puiduga kaunistatud armatuur näitab samuti Lexuse disainerite kallist maitsemeelt. Mark Levinsoni stereo paiskab salongi hea kvaliteediga helisid ja puutetundlikku ekraani võib kasutada nii igasuguste funktsioonide rakendamiseks kui ka DVDde vaatamiseks. Omaette naljakad asjad on häälkäsklustega töötavad vidinad. Tädi, kelle häälega auto vastab, satub loogilistest palvetest vahel suurde segadusse ning käivitab ja lülitab välja elektroonilisi seadmeid, mida temalt kohe kindlasti ei küsitud.
Uus mootor on tõesti väga jõuline ja ei jää hätta ei linnas ega ka maanteel. Kiirendades toob 3,5-liitrine mootor kuuldavale tõsiselt mõnusa urina, kuid ühtlase kiirusega sõitma hakates rahuneb kapoti alt tulev müra ja edasine kulgemine toimub stereo vaiksete helide saatel. Ökonoomsus on, muide, umbes sama nagu RXi hübriidversioonil ja ka hind on samas suurusjärgus.
Juhitavus on maasturil vägagi hea, mis tuleneb kindlasti ka korralikust nelikveosüsteemist. Kurvis on RX pehme ja mõnus, nagu sõidaksid suure nahkdiivaniga. Proovisin autot mõnda aega ka kruusateel ja sain jällegi positiivse üllatuse. Ühes kurvis kippus auto küll külglibisemisse minema, kuid spidomeetrile vaatasin sain teada, miks. Nimelt pole RXiga sõites isegi kruusateel kiirusest aimu, sestap soovitan pidevalt pilku spidomeetril hoida, muidu võite kurvides liiga uljaks muutuda.