Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Norma tulemused peegeldavad raskusi Venemaal
Jätkuvalt langesid müüginumbrid Venemaal ja Ukrainas, kus müük kahanes 4,5% võrreldes eelmise aasta teise kvartaliga. Samas müük teistele klientidele suurenes 1,6% võrra.
Võrreldes eelmise aasta teise kvartaliga kukkus Norma kasum 8,6 miljonilt kroonilt 4,1 miljonile kroonile.
Natuke rõõmsam paistab pilt kogu esimese poolaasta lõikes. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga saavutas Norma 532,6 miljoni kroonise käibe ja 4,3% suuruse käibe kasvu juures käibe kasvuks väljaspool Venemaad ja Ukrainat 7,4% ning kontserni käibe kasvuks emaettevõttele Autoliv 11,1%.
Müük Venemaa ja Ukraina klientidele kahanes aga kuue kuu lõikes 3,6% võrra ning kasum enne maksustamist kukkus 21,8%, 58,01 miljonilt kroonilt 47,62 miljonile kroonile.
Norma toodangust läks tavapäraselt ka teises kvartalis väga suur enamus ehk 98% ekspordiks, kusjuures kõige suurema osakaaluga sihtriikideks olid Rootsi (64%), Venemaa (25%) ning Saksamaa (5%), 2005 2. kvartalis vastavalt 61%, 27% ja 3%.
Töötajaid oli kontsernis poolaasta lõpul 887, mis oli 34 töötaja võrra enam kui aasta varem ja 48 võrra vähem kui 2006. aasta alguses.
Investorite ettevaatlikkust peegeldab ka aktsia käekäik Tallinna börsil, sest aktsia on alates eelmise aasta kevadest selgesse langustrendi pöördunud.
Eile sulgus aktsia Tallinna börsil 74,01 krooni tasemel, mis on 1,07% kõrgemal esmaspäevasest sulgemishinnast.
Kolmanda kvartali majandustulemused avaldab Norma 25. oktoobril.