Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Seadus lubab oskamatud rollerijuhid liiklusesse

    Alates 16. eluaastast ei ole rollerijuhil juhiloa olemasolu nõutud. Seega ei pea nad teadma liikluseeskirju ja saavad liiklusesse sukelduda, põhjustades väiksemaid avariisid ja tekitades teistele liiklejatele meelehärmi oma oskamatusega.
    Noored rollerdajad leiavad, et kõikidelt nõutav juhiluba, nõue registreerida roller ning kohustuslik liikluskindlustus lahendaks suuresti probleeme rolleritega liikluses.
    16aastane Tallinnast pärit rollerijuht Holger Viilmaa leiab, et suurem probleem on pigem alla 14aastaste rollerijuhtidega. "Paljudele väikestele poistele ostavad vanemad rolleri ja siis nad paugutavad nendega linnavahel," ütleb Holger, kelle sõnul just need kogenematud noored teevad liiga rollerdajate üldmuljele. "Ja nii arvataksegi, et kõik rollerdajad ei jaga liikluseeskirjadest midagi," lisab noormees.
    Holgeri arvates on suurimaks veaks see, et nii autojuhid kui ka paljud rollerdajad arvavad, et roller ja auto mahuvad vabalt kõrvuti ühe sõiduraja peale sõitma. See arvamus põhjustabki väiksemaid kokkupõrkeid auto ja rolleri vahel. Noore rollerdaja sõnul oleks lahenduseks kõikidelt rollerijuhtidelt nõutav juhiluba.
    "Täiskasvanute puhul, kui on olemas autojuhiluba, piisab sellest ka rollerijuhtimiseks," leiab Holger. Samuti peaks olema kõik rollerid registreeritud ja omama kohustuslikku liikluskindlustust.
    16aastane viljandlane Mario Tammoja on rolleriga sõitnud juba viis aastat, kui isa talle rolleri ostis. Mario küll kohe liiklusesse rolleriga sõitma ei läinud, sest enne tuli õppida rollerit hästi valdama.
    Isa õpetas talle selgeks põhilised liikluseeskirjad, et poeg liikluses hätta ei jääks ega avariise satuks. "Algul töristasin majade vahel, kui liikluseeskirjad selged, läksin liiklusesse," räägib Mario.
    Kuigi 14-15aastastel rollerijuhtidel on vaja juhiluba, ei teinud Mario seda. Ta teab juhuseid, mil politsei ei tea, kas kontrollimiseks kinnipeetud juhil peab olema juhiluba või mitte.
    "Avariisid rolleritega põhjustab eelkõige noorte juhtide liiklusolukorra valesti hindamine," ütleb Mario, kes tunnistab, et ka tal on mõned korrad tekkinud olukordi, mis oleks võinud kehvasti lõppeda.
    "Kui kõikidel juhtidel oleks nõutav juhiluba ja seda ka kontrollitaks, teeks ma vajalikud load ikka ära, sest sõita ju tahan," lisab noormees, kes sõidab rolleriga nii palju kui võimalik.
    Paljud mu tuttavad ja Rolleriklubi liikmed teavad ikka liikluseeskirju ja kellel on lube vaja, on need ka teinud.
    Usun, et umbes pooled rollerijuhtidest ei tunne kõiki eeskirju ja eksivad liikluses. Aga üle 16aastastel pole rolleri juhtimiseks lube vaja, siis on viga seaduses ja viga tuleks otsida seaduse tegijalt.
    Arvan, et 14aastane ei suuda vastutada oma tegude eest liikluses. 14 on veel see vanus, mil on vaja sõprade ja tüdrukute ees lollitada ja trikke teha. Ja seda ka avalikel teedel.
    Oma esimesi sõite tegevat õhetavate põskede ja tudiseva jalaga rollerijuhti teistest liiklusvoolus eristada on aga päris raske. Algaja autojuht on vähemalt märgistatud vahtralehega.
    Suuremasse riskirühma kuuluvad rollerisõitjatest 16aastased, kellelt juhieksamit ega -luba ei nõuta ning kes liikluseeskirja tundmata pea ees liikluskeerisesse tormavad.
    Tallinnas ja Harjumaal on politsei sel aastal registreerinud kokku 35 liiklusõnnetust, milles üks osaline on olnud roller. Kokku on rollerite osalusel 2006. aastal toimunud õnnetustest kannatanuid 11.
    Rolleriga tohib liikluses osaleda alates 14. eluaastast ning 14-15aastased peavad läbima juhtimisõiguse saamiseks eksamid, milles kontrollitakse noorte teadmisi nii teoorias kui ka praktilist sõiduoskust.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Esimese kvartali tulemused tõstsid Snapi aktsia hinda neljandiku võrra
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.