Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Legend on tagasi
Kui aus olla, siis olin uut Legendi esmakordsel nähes natuke pettunud, sest pärast uue Civicu ilmsikstulekut lootsin ka Legendil näha midagi erilist, nagu tiibasid ja viisnurkseid väljalaskeavasid.
Tegelikult on ju olemas ka ilmselge põhjus, miks Legendile ei tehtud roosasid triipe ja miks iluvõre ei ulatu näiteks aknaservani. Nimelt öeldi Austrias toimunud pressiesitlusel selgelt välja, mis autodega konkureeritakse, nendeks oleks nelikveolised BMW 5. seeria, Audi A6 ja Mercedes Benz E klass. Hmm… imelik, sellest nimekirjast "unustati" sujuvalt Lexus GS. Pärimise peale vastati vaid, et Lexus pole ju nelikvedu. On ju tegelikult ilmselge, et Legend hakkab just nimelt siinmail konkureerima Lexusega.
Kellele siis Legend suunatud on? Inimesele, kes hindab luksust, vastupidavust ja turvalisust, kuid samas ka natuke anonüümsust. Viimane peaks tähendama seda, et sellele inimesele, kes läheb Legendi ostma, pole oluline naabrimehe ees eputamine, et vaata, ma ostsin endale Bemmi või Mersu.
Legend on välimuselt tegelikult vägagi kena ja soliidne. Selline rahulikult väljapeetud konservatiivsus on kindlasti eelpoolnimetatud Saksa vanade markidega täiesti võrreldav.
Interjöör on kohati ohhoo ja samas tekitab mõningaid küsimusi. Esiteks on üllatav see, et n-ö võtmeta sisenemise ja käivitamise süsteemi Legendil pole. Honda ise põhjendab seda sellega, et see süsteem võib katki minna ja pole n-ö kuulikindel. On ju üldteada fakt, et Honda on maailma ja praeguse ajastu üks vastupidavamaid autosid. Selle võtmeta sisenemise süsteemi kõrvalejätmisega on ilmselgelt üritatud elimineerida kõikvõimalikud ohud selles suunas, et mehaanikutel võiks Honda esindustes peale haigutamise midagi teha olla. Legendil on ainult kaks varustustaset, üks odavam ja teine kallim. Samas, olgem ausad, mõlemad on sama 3,5-liitrise mootoriga ja nelikveolised ning juba odavamas tasemes on lisasid nii palju, et võtab silme eest kirjuks. Võttes kallima paketi, lisandub nimistusse veel kõikvõimalikku nänni, millest tavalised tarbijad unistadagi ei oska.
Sõiduomadustele lisab värvi esmakordselt masstootmisse läinud autole paigaldatud SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive), mille puhul on tegu sellega, et nelikveo aju võib eraldi kiirendada ükstapuha millist ratast. Väikesel rajal, kus Legendi proovida anti, sai üsna suurel kiirusel proovitud kurviminekut ja tõepoolest oli tunda, kuidas nelikvedu autot korrigeeris ja kerge alajuhitavuse kiirelt lõpetas.
3,5-liitrine mootor on vaikne ja piisavalt jõuline.