Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estonian Air päästis päeva
Asutasin end 07.07.06 kell 07:07:06 Tallinna Lennujaamas check-in sappa. Teenindavaid lette oli algul neli, siis viis ja lõpuks kuus. Soovisin esmakordselt kasutada Tšehhi Vabariigi lennufirma teenuseid (lühend OK).
Registreerimise järjekord liikus vaevumärgatavalt, aga teades Tallinna Lennujaama kiiret läbilaskevõimet, ei muretsenud. Mõne aja möödudes teatati Oslo lennu registreerimise lõpetamisest, seejärel Kuressaare, veel midagi ja ka Stockholmi lennu registreerimine lõpetati.
Saabus minu kord oma kohver lindile ja pilet-pass lauale asetada. Kõrvallauast kuulsin registreerija telefonikõnet: "M on täis, kas tohin upgreidida". Saanud jaatava vastuse, ei pööranud sellele tähelepanu. Millegipärast minu registreerimine venis, sest ootaja aeg on alati pikk.
Mingil hetkel tõstis ka minu registreerija telefoni ja teatas: "M on täis, kas tohin upgreidida". Seekord lõi esimest korda häirekell, mis peagi väga valjult tilisema hakkas, sest registreerija teatas, et lennuk on täis ja nad ei saa mind pardale võtta. Minu küsimusele, et kuidas on see võimalik, sain tülpinud vastuse: "CSA broneerib enda lennud pidevalt üle." Olin rabatud ega osanud reageerida. Kõrvallauas registreerinud kreeklast tabas sama saatus.
Õnneks ei jätnud registreerija mind hätta, vaid soovitas võtta pagas ja pöörduda registreerimisruumi nurgas oleva Estonian Airi leti poole. Loomulikult läksin sinna ja küsisin, mis edasi. Noormees leti taga teatas meeldivalt rahulikult, et ärge muretsege, me teeme teile ümberbroneerimise.
Mõne minuti pärast ta teataski, et kui sobib, siis oleks mul võimalik kohe väljuva Estonian Airi Stockholmi lennuga (ja ümberistumistega) pool tundi plaanitust varem Luxembourgi jõuda. Nõustusin. Seejärel vormistati paberid. Pabereid üle andes öeldi, et kahjuks ei saa teie pagasit enam pardale võtta.
Keeldusin kategooriliselt, mille peale minu registreerija helistas walkie-talkiega kuhugi ja kamandas mind kiirkorras check-in leti äärde kohvrit kaaluma. Kohvri registreerimise ajal palus ta kaastöötajal Benjaminil võtta mu kohver ja see kindlasti ise lennukile viia. Olin mulle osaks saanud teenindusest meeldivalt üllatunud. Registreerimisega lõpuks ühele poole jõudnud, kiirustasin passikontrolli, piirivalvesse ja sealt juba viimase kutse peale jooksujalu lennukile, mis mind tabanud sekelduste tõttu ei väljunud (vist?) päris õigeaegselt. Olin saanud upgreidi turismiklassist äriklassi ja nautisin Estonian Airi poolt pakutavat kvaliteetset teenindust, ning korralikku sõitu täiel rinnal.
Selle ümberregistreerimisega mu seiklused ei lõppenud. Lufthansa poolt opereeritav Arlanda-Frankfurt lennuk oli kohale saabudes rikkis ja lend lükati teadmatusse tulevikku. Pärast SASi poolt opereeritavatele Arlanda-Copenhagen-Luxembourg lendudele ümberregistreerimist jõudsin siiski vaid kolmetunnise hilinemisega sihtpunkti.
Sügav kummardus ja siiras tänu Tallinna Lennujaama ja Estonian Airi töötajatele, kelle nobeda abita oleks reisi peamine eesmärk, tütre Euroopa Gümnaasiumi lõpuaktusel osalemine, ja Siim Kallase ning Kristi Mere peetud kõned kuulmata jäänud.P.S. Tallinnasse jäänud kreeklane ümberregistreeriti. Ta jõudis sihtpunkti viis minutit plaanitust varem.
P.P.S. CS Airlinesi teenuseid kasutades tuleb lennule jõudmise tagamiseks registreerida võimalikult vara.
P.P.P.S. Luxembourgis on pea kõikides avalikes käimlates Villeroy&Boch'i sanitaarkeraamika.
Autor: Jaanus Juhan Illend