Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Karmistuvad nõuded taastatud rehvidele
Alates 13. septembrist tohib Euroopa Liidus (EL) müüa ainult selliseid rehve, mis vastavad ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni kehtestatud ühtsetele tingimustele.
Käesoleva aasta märtsis võttis ELi Nõukogu vastu otsuse, mille kohaselt sätestavad ÜRO Euroopa majanduskomisjoni reeglid 109 (kommertssõidukid) ja 108 (sõiduautod) taastatud kommertssõiduki- ja sõiduautorehvide müügi tingimused.
Kõik ELi turule lastavad rehvid peavad olema toodetud nõuetekohaselt ja olema vastavalt märgistatud.
Nõukogu otsuse eesmärk on vältida taastatud rehvide tootmisele erinevate nõuete kehtestamist eri liikmesriikides, sest niisugused lahknevused raskendavad nende toodetega kauplemist ning viivad kaubandustõkete tekkele ELi siseturul. Taastatud rehvid moodustavad ühenduse mootorsõidukite sektori müügijärgsest turust olulise osa.
Taastatud rehvid on mõeldud rehvide kasutusaja pikendamiseks ja läbisõidu suurendamiseks. Üks nende eelistest on see, et need võimaldavad sama läbisõitu, mis uued rehvid, säilitades samal ajal kõrge töövõime ja ohutuse.
Lisaks on taastatud rehvid uute rehvide tootmisega võrreldes keskkonnasõbralikum ja energiasäästlikum lahendus.
Sõidukite kasutajaid muudatus esialgu otseselt ei puuduta, sest juba kasutatavate rehvide osas antud nõudeid ei rakendata.
Järelevalvet nõuete täitmise üle korraldab tarbijakaitseamet koostöös autoregistrikeskuse ning maksu- ja tolliametiga.
Autor: ÄP