Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikakeskuse valmimise rõõmud ja mured

    Takkajärgi tunnistavad Smarten Logisticsi juhatuse esimees Neeme Jõgi ning juhatuse liige Mait Miller, et kui logistikakeskuse rajamist peaks uuesti alustama, teeksid nad projekti ajagraafiku paindlikuma, peaksid tegevuste üle põhjalikumat järelvalvet, valiksid võib-olla teised hankijad. Asukoha aga oleks valinud endiselt sama.
    Järgnevalt kommenteerivad Neeme Jõgi ning Mait Miller.
    Mahtude kasv tekitas vajaduse
    Vajadus uue logistikakeskuse järele tekkis kaubavoogude pidevast kasvust, ka olid vanad ruumid Liiva logistikakeskuses meie jaoks ebapraktilised. Kolmas põhjus, miks ettevõte otsustas Assakule liikuda, oli seniste rendilepingute lõppemine.
    Eesti jaotusvedude suhtes hea asukoht
    Asukoha valikul tegelikult väga palju valikuvõimalusi ei olnudki. Riiulite järgi joonistati paika maja ning sellest tulenevalt pandi paika kandepostid ning muud ehituselemendid.
    Esimene kriteerium oli ikkagi logistika. Eelpoolmainitud nüansid said krundi valikul otsustavateks.
    Pole vedajatelt uurinud, kas nüüd on linna parem või halvem sõita olnud kui enne. Kindel on, et Eesti-siseseid jaotusvedusid on uuest asukohast parem teha. Turunduslikult on asukoht väga hea, kaubamärk hakkab Tallinn-Tartu maanteelt kenasti silma. Hetke õnn on see, et enamasti lähevad jaotusautod liikvele tipptundide välisel ajal.
    Probleemseid kohti on: Tartu maantee läbimurre ei lahenda liiklusummikuid, Järvevana tee, Tartu maantee ja Suur-Sõjamäe ristmik teevad muret.
    Tee koormuspiirang tõi lisakulu
    Detailplaneeringuga võib probleeme tekkida, näiteks juhul, kui see peaks venima aasta-pooleteiseni.
    Selle ajaga võib äriplaan muutuda. Omavalitsustes võtab nende menetlemine äraarvamatult palju aega. Sellist olukorda tuleks riiklikul tasandil muuta. Menetlemise kiirus sõltub mingil määral ka valla üldplaneeringust, kui kaugele vald oma planeerimistega on läinud. Meie komistuskiviks sai infrastruktuur, kuna me ei eeldanud, et peame asuma koos investoritega arendama ka kohalikku maanteed, kuni selgus, et kevaditi ja sügiseti pannakse meie kasutatavale teele koormuspiirangud.
    Sellest ei teavitanud meid ei vald ega maa müüja. See probleem tuli välja pärast detailplaneeringut. Valla riigi eelarves teeremondi raha lähiaastatel ette näha polnud, seetõttu tuli ise investeerida. Tee rajamiseks kulus meil umbes 1,5 miljonit krooni. See probleem puudutab tegelikult tervet Eestit.
    Objekt läks planeeritust kallimaks
    Seoses ehituse ning materjalide kallinemisega logistikakeskuse rajamine kallimaks ei läinud, kuna hinnad olid eelnevalt kokku lepitud. Küll aga muutsid projekti meie jaoks kallimaks mõningad projekteerimisvead. Üheks näiteks on jahutatud toodete lao siseviimistlusmaterjal, mis ei vasta soovitud tingimustele. Sellega oleks projekteerija pidanud töö käigus arvestama. Keskuse lõplik hind peaks olema üle 300 miljoni krooni.
    Energia kokkuhoid
    Energia optimaalseks rakenduseks kasutatakse külmlao jahutussüsteemist eralduvat soojust ära hoone küttesüsteemides. Betoonseinad hoiavad hoones stabiilsust, talvel ei lähe külmaks, suvel pole vaja eraldi hoone jahutamise peale mõelda.
    Miks otsustati ise teha?
    Küsimus oli ajas, sobiva tootlusnormiga investorit ei leidnud, seetõttu otsustasime objekti ise rajada. Sisuliselt pole vahet, kas me maksame üüri või tegeleme laenu tagasimakse ning amortisatsioonikuludega. Summad on sarnased. Hoonesse investeeritud omafinantseering pole samas takistanud ettevõtte teisi arenguprotsesse nagu näiteks infotehnoloogia arendamist. Hoone müüki ja rentniku staatusesse asumist ei saa välistada.
    Ajagraafik venis kuu võrra plaanitust pikemaks
    Logistikakeskus pidi valmis saama juuli keskel (intervjuu tehti augusti lõpus - toim.) Graafik oli pingeline. Aja projektsioon oli ilma lõtkudeta, kuid tehniliselt teostatav. Nii kommunikatsioonide rajajad kui ka ehitajad jäid siiski ajahätta. Kõik on omavahel seotud: kui veesüsteeme pole üles pandud, ei saa ka ehitaja oma asjadega edasi minna. Septembri keskpaigaks peaks kõik lõpuks valmis olema.
    Muret valmistas seegi, et riiuleid ei jõutud õigel ajal üles panna. Probleem oli montaažis ja selle korraldamise võimes, kuna füüsiliselt olid riiulid siin olemas.
    Kõiki hanketingimusi pole alati kasulik varakult paika panna
    Hangete puhul pole me lähtunud mitte niivõrd hinnast, vaid pakkumise kindlusest, teiseks oleme uurinud, kas pakkuja suudab oma lubadust realiseerida.
    Seetõttu ei valinudki me laosisutuse hanke puhul kõige odavamat pakkumist. Odavuse asemel eelistame pigem kindlust.
    Otsustavaks sai tarnija taust ning senised tegemised. Paraku riiulite puhul see end ei õigustanud.
    Kiiresti ajas muutuvad tehnoloogilised lahendused
    Peaks olema rohkem kontrolli all. Tegime vea, kuna leppisime tarnijaga tehniliste lahenduste osas kokku juba hoone projekteerimise faasis. Aasta-pooleteisega toimub tehnikamaailmas väga palju muutusi ning toonased kokkulepitud lahendused teevad küll oma töö ära, kuid sama raha eest võib turult leida mitmeid paremaid võimalusi.
    Näiteks videoseadmete osas sõlmisime kokkuleppe, mis sisaldas tolleaegset parimat tehnikat, kuid kui ostmiseks läks, pidime leppes ümberkirjutusi tegema, et parameetrite kvaliteeti tõsta.
    Kolimisel tekkis probleem kauba vastuvõtmisega
    Planeeritud kolimisaja lükkasime nädala võrra edasi. Ka nädal hiljem kolisime olukorras, kus riiuleid alles paigaldati ning ehitaja ehitas. Tegime vigu, kaubad said vanast majast välja laaditud, kuid kauba vastuvõtu algus lükkus viis tundi edasi.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.