Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Honda tegi sama puhta diisli nagu bensiinimootor
Honda töötas välja uue põlvkonna diiselmootori, mis vastab saastenormidelt uute bensiinimootorite nõuetele.
Uus tehnoloogia, mis selliseid emissioone võimaldab, on uus NOx-katalüsaator. Viimane on põhiliseks komponendiks, mis võimaldab diiselmootoril rangetele Ameerika Keskkonna Kaitse Agentuuri (EPA) poolt kehtestatud Tier II Bin 5 nõuetele vastata. Mõõtmised, kus diiselmootor neile vastas, on tehtud Honda poolt.
NOx-katalüsaator kasutab maailma esimesena innovatiivset süsteemi, mis tekitab katalüsaatori sees teatud gaase, mis vähendavad väljalaskegaaside mürgisust. See tähendab, et lämmastikoksiidid (NOx) tehakse katalüsaatori sees puhtaks ja kahjutuks lämmastikuks. Kui see tundub tavaline, sest bensiinimootorite katalüsaatorid suudavad samu näitajaid vähendada koguni 99%, siis siiani suutsid diiselmootorite katalüsaatorid normaalsetes oludes neid näitajaid vähendada vaid 10 protsenti.
Honda paneb uue tehnoloogiaga katalüsaatori 2003. aastal üldsusele tutvustatud 2,2 CTDi mootorile. Viimane on tuntud oma sünnilegendi järgi, milles mootori väljatöötamise ülesanne anti endisele vormeliinsenerile, kes vihkas diisleid. Ometi lõi ta superhea jõulise ja ökonoomse mootori.
Pärast seda, kui uus diiselmootor väljatöötati, võtavad samad insenerid vastu üha uusi väljakutseid diiselmootorite vallas. Näiteks soovitakse teha mootor, mis vastab karmidele Ameerika On-Board Diagnostic Systemi nõuetele. Ameerikas tutvustatakse uue põlvkonna diiselmootorit lähima kolme aasta jooksul.
Autor: ÄP