Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kas hea idee peab alati originaalne olema?
Ideed sünnivad tavaliselt vajadustest. Miski on valesti, ebamugav või võtab palju aega. Midagi on vaja ette võtta.
Üks asi viib teiseni ning keegi nupukas avastab võimaluse olukorda parandada - hea idee teostatakse.
Tulin eelmisel nädalal enda arvates hirmus põneva äriidee peale. Helistasin rõõmsalt oma ettevõtjast tuttavale ja küsisin nõu mõtte teostamisel. Too tuttav kuulas ära ja ütles siis napisõnaliselt, et seda on juba ammu tehtud. Isegi Eestis on asi täies hoos.
Olin esmalt päris löödud. Minu idee ei olnudki originaalne ega maailmamuutev, vaid kellegi jaoks hoopis status quo.
Kas teostatud idee on siis halb idee?
Selge see, et järgmise pepsikoola derivaattootega on praegu üsna raske turule pääseda, kuid on ju olemas kindlad parameetrid, mille järgi määrata oma idee ebaoriginaalsuse aste ning otsustada, kas on mõtet äriplaan siiski teoks teha. Selgituse lihtsustamiseks võtame näiteks pliiatsi.
Kas sa oled varem pliiatsist kuulnud? Miks? Kas keegi sinu sõpradest on pliiatsi olemasolust teadlik? Kas teadlike sõprade number jääb alla viie? Kas sul võiks pliiatsit kunagi vaja minna? Kas pliiatsi hind on sinu eakaalaste või mõne muu ühiskonnagrupi jaoks liiga kõrge? Kellele on suunatud praegu toodetud pliiatsid? Kas sa suudaksid teha nii, et sinu toodetud/tehtud pliiatsid oleksid populaarsemad? Äkki ühendada pliiats pastaga? Kas sa tõesti tahaksid pliiatseid toota?
Innovatiivsus on tore, aga see ei väljendu ainult uue loomises, vaid ka vana parandamises.
Eks see oleneb inimesest: ühel on lihtsam olemasolevaid teadmisi enda jaoks uut moodi rakendada, teisel aga täiesti tühjalt kohalt alustada.
Esimeste äriplaanide tegemiseks ei ole vaja ilmtingimata otsida midagi, mida veel olemas ei ole.
Mina kavatsen oma ebaoriginaalse äriidee teoks teha.
Ma kõpitsen seda veidi, teen paremaks, laiendan sihtgruppi ja pakun olemasolevatele sarnast toodet müüvatele institutsioonidele konkurentsi.
Konkurents viib kõiki edasi: nii originaalseid kui ka ebaoriginaalseid.
Autor: Ellen Murula