Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maimiku ja Kilmi 'Müümise kunst' jõudis kinolinale
Nagu pealkirigi ütleb, on tegu filmiga müügiinimeste elust ja turumajanduse imepärastest vormidest. Ajastu kroonikana mõjuv "Müümise kunst" uurib turumajanduse vundamenti - müügitööd. Peamine pole see, mida sa müüd, vaid kuidas sa müüd. Müügitöös on tõusnud üha tähtsamaks emotsioon, imago ja müügimehe sarm.
Maimik ja Kilmi otsivad vastust küsimustele, kuidas olla edukas, kuidas jääda ellu turumajanduse tingimustes ning kas kogu elu ongi müümine.
Ekraanil põimuvad "Müümise kunsti" tegelaste elukäigud omavahel kahe aasta vältel.
Peep on koolitusguru. Ameerikas ukselt uksele käiva raamatumüüjana alustanud Peebu koolitusprogramm sisaldab nii edukuse valemit, eluõpetust kui ka kollektiivset psühhoteraapiat.
Raigo tahab saada müügimeheks. Nii nagu Peep oma karjääri alguses, läheb ka Raigo Ameerikasse proovima õnne Southwestern Company lihtsa raamatumüüjana.
Mare on lesknaine, kes katsus õnne võrkturunduses, kuid põrus valusalt. Nüüd proovib ta uuesti. Ta tahab võita depressiooni ja eluraskusi, alustades uut elu Tupperware'i müüginaisena.
"Mind huvitasid kõige rohkem selle teema privaatsed küljed," ütleb Andres Maimik. "Kuidas mõjutab müügitöö ja müügikoolitus inimese isiksust? Kuidas on müügistrateegiad hakanud kujundama müügimehe mõtlemist ja enesehinnangut? Kuidas on varjatud müügisuhted imbunud meie eraellu?"
Filmi loojad kohtusid müüjatega, kes teenisid endale müügitööga elatist, aga ka inimestega, kellele oli selgeks tehtud, et müügitöö on ettevalmistuskursus elus läbilöömiseks. "Minu jaoks hõljub meie tegelaste taustal küsimus kapitalismi tingimustes hakkama saamisest. Kas see nõuab erilisi oskuseid? Kuidas seda õpetada? Kas seda on vaja õppida?" küsib Jaak Kilmi.
Üks peategelastest Peep Vain räägib filmi kohta: "Algselt pidi minu karakter olema vaid peategelasi siduv, kuid ajapikku kukkus välja teisiti. Film uurib ja näitab müügiga seotud inimeste transformatsioone ja muutumisi ajas. Ta on veidi melanhoolse alatooniga, hinnanguid mitte andev ja samas positiivse lõpufiilinguga. Usun, et oleksin selle pineva huviga lõpuni vaadanud ka siis, kui mind ennast seal sees olnud poleks."
"Müümise kunst" sai juba enne laiema publikuni jõudmist tunnustuse osaliseks. 16. oktoobril eelesilinastus film Tallinnas toimunud rahvusvahelisel audiovisuaalettevõtjate tippkoolitusel EAVE ja pälvis Euroopa filmiprofessionaalidelt väga positiivse vastukaja.
Film on valminud Eesti, Soome, Hollandi, Taani ja Leedu ühisprojektina. Toetasid Saku, Postimees, Äripäev, Kuku Raadio, Rate.ee, NPNK.
Autor: Triin Teramäe