Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Keskpärane itaallane - Iveco Daily
Tartu Motoshow'l tutvustatud suurkaubik Daily meenutab välimuselt konkurentide poolt varem esitletud mudeleid - esmapilgul erineb vaid kaubamärk.
Esmakordselt on Daily ehitatud täisraamile, mistõttu on kaubik ka kõrgem.
Peab nentima, et kõrgema raami puhul on transporditava kauba käsitlemine peale- ja mahalaadimiseks ilmselgelt ebamugav, kuid raamile on võimalik paigaldada tõsteseadet, mis hõlbustab raskemate asjade tõstmist kaubikusse, kuid siis tuleb arvestada lisaväljaminekuga.
Positiivne on kindlasti see, et tagumised uksed saab vajadusel ka 270 kraadi avada ning on varustatud magnetiga, mis suure tuulega ei lase ustel niisama lehvida, vaid hoiab nad kere küljes kõvasti kinni.
Kaubiku veidi inetu nina osa õigustab end pimedas sõites, kui näha on suuremaks disainitud tulede tööd. Kolmes astmes reguleeritavad tuled valgustavad niivõrd hästi, et isegi sombuses ilmas ei neeldunud valgusvihk asfaldisse.
Kiidusõnu väärivad ka täiendatud välipeeglid koos lainurkpeeglitega, mis ei jätnud ei tagurdades ega ka kitsamast kohast sõites hätta ning oluliselt turvalisem paistab ka peeglite külge integreeritud suunatuled.
Uue Daily juures on mõeldud enam ka juhi mugavuse peale. Näiteks on suurim muudatus võrreldes varasemaga käigukangi kolimine armatuurile ja rohkete panipaikadega armatuur ise.
Siiski kuues suunas ja kaalu järgi reguleeritav juhi iste tundub kahtlane, sest sobivat istumisasendit oli raske saavutada.
Kõige suuremaks miinuseks loen seda, nagu ka suurkaubikul Renault Masteril, et rooli pole mitte üheski suunas võimalik reguleerida
Juhisalongist väljavaade on hea ning ka näidikud korrektselt hoomatavad. Ainult pardakompuutri käsitlemine rooli alt on liialt ebamugav ning tülikas, mistõttu lisatakse standartvarustusse ka selle juhtimine roolilt.
Nagu ka teistel kaubikutel, pole erilist tähelepanu pööratud kaubaruumi isolatsioonile, mistõttu on müra salongis väsitav ning pikka maanteesõitu enam sellisel kujul korrata ei tahaks.
Olgu mainitud, et mahutavuse poolest edestab Daily oma konkurente Mercedes-Benz Sprinterit ja Renault Masterit.
17,2kuupmeetrist mahutavust toetab võimas 3,0-liitrine jõuallikas 107 kWga. Viimane neist on varustatud uue turboga, mis teeb auto maksimaalse võimsuse (400 Nm) kättesaadavaks ülimadalatel pööretel ja seda pööretevahemikus (1250-3000 p/min).
Mootoritevalikus on veel linna- ja kergmissioonideks eriti ökonoomne 2,3-liitrine jõuallikas võimsusega 96, 116 ja 136 hj. Sõiduk vastab Euro 4 normidele.
Kõigile jõuallikatele on õlivahetusvälbaks nähtud ette 40 000 km. Suur hooldus tuleb aga 2,3-liitristel mootoritel rihmavahetuse näol teostada 240 000 km järel. Kliendi jaoks tähendavad need numbrid aga midagi käegakatsutavat. Iveco lubab ligi poole võrra kahanenud hooldekulusid.
Konkurentidega võrreldes uus Iveco Daily vähemalt mulle erilist emotsiooni ei pakkunud. Rooli taga tundsin ennast mitte just kõige paremini. Plussiks on kahtlemata hea pöörderaadius ning nähtavus nii masina nina ette kui ka taha.
Käigud olid lühikesed, mis koormat vedades on plussiks. Ergonoomias on parandamisruumi. Rooli ei saanud reguleerida, 21. sajandil peaks kõikidel tarbesõidukitel selline võimalus juba olemas olema. Kui panna Dailyle mingi hinne, siis võiks see olla koolipoisi kolm väikese plussiga.