Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Humoorikas äriidee: WC-värav

Pille Rõivas 17. november 2006, 00:00

Junior Achievement Arenguprogrammi koolitusjuhi Merike Elmiku sõnul on viimasel ajal pööratud liialt palju tähelepanu innovatsioonile ja uudsusele. Muidugi tahavad kõik olla omanäolised, kuid õpilasfirmade programmi esmane eesmärk on siiski õppimine. Tavalisi tooteid ja teenuseid vajatakse tihtilugu kõige enam ning ka konkurents on nende seas kõige suurem.

"Suveniiridega on palju raskem läbi lüüa ja kes juba seda oskab, selle õpilasfirma liikmed saavad ka palju suurema kogemuse," selgitab Elmik. Õpilasfirma programmi läbimise aeg on ju vaid aasta-kaks ning alati ei pea jääma ootama seda väga erilist ideed.

Trenditoodetega on oliline õigel ajal turule tulek. Kui veel mõni aasta tagasi olid moes märkide tegemine ning ka järgnevatel aastatel on märgitegijaid olnud küllaldaselt ja on ka edaspidi.

Igal aastal registreeritakse mitu valemitega toodet, samuti korduvkasutuses materjalist tooteid. Kahjuks hakkavad sel juhul konkureerima mitte enam selle aasta tooted omavahel, vaid selle aasta tooted eelmiste aastate omadega.

Õpilasfirmat võib registreerida aastaringselt, kuid tegelik suurem registreerimine tehakse siiski sügisel, et olla esindatud juba esimestel jõululaatadel. Tänaseks on registreeritud 67 õpilasfirmat ja mõned ootavad täiendavaid dokumente. Selline arv on novembri keskpaigas tavaline. Novembri lõpus on oodata järgmist registreerimislainet.

Oktoobri algul registreerisid kolm Tallinna Mustamäe gümnaasiumi ja Nõmme gümnaasiumi 11. klassi noormees õpilasfirma K&R, mille tegevusalaks on WC-värava tootmine ja müümine.

Tegemist on jalgpalliväljakut kujutava hügieenimatiga, mis käib meeste pissuaaridesse. See on roheline plastikust matt, kuhu on kinnitatud miniatuurne jalgpallivärav ning omakorda selle külge jalgpall. Palli pihta urineerimisel suundub pall väravasse ning see tagab pissuaari ja selle ümbruse puhtuse.

17aastased Robert Kokk, Fred Ruubel ja Margus Klementsov nägid seesugust toodet esmakordselt välismaal suusatamas olles ning sealt tekkiski idee seda ka Eestis müüma hakata. "Olime juba ammu mõelnud õpilasfirma asutamisele ning see toode andis meile soodsa võimaluse alustada," selgitab õpilasfirma tegevdirektor Robert. Tema huvi õpilasfirma tegemisel on omandada kogemusi, et neid ehk hiljem tulevikus oma päris firma tegemisel kasutada.

Kuna WC-värav käib pissuaaridesse, siis on see eelkõige mõeldud meeste tualettruumidesse avalikes asutustes, näiteks spordikeskustes, spaades, pubides, restoranides ja muudes taolistes kohtades. Samas sobib värav ka kontori tualettruumi.

"Miks mitte teha humoorikas jõulukink, et lisada halli argipäeva ka pisut värvi? Nina kinni hoidmise asemel võid väljuda tualettruumist naeratusega ning teatada sõbrale või kolleegile, et sina juhid 3-0," lisab Robert.

Martin Raude, Raimo Roots ja Mattias Saks lõid õpilasfirma Parkplan, mis hakkab müüma Tallinna parkimisvõimalustega kaarti.

Tallinna 21. kooli abituriendid proovisid saada eri ametkondadelt ülevaadet kesklinnas parkimisest, kuid see polnud võimalik. "Andmed olid kas puudulikud või vananenud," selgitas Martin.

Mitme päeva jooksul tehtud umbes sajakilomeetrise jalutuskäigu tulemusena õnnestus noormeestel kaardistada Kristiine keskusest Kadrioruni kõik parkimisvõimalused. Kaardistati ka parkimise tingimused ja muu vajalik info.

Kaart läheb müüki A6 formaadis teatmikuna, milles leidub rohkelt ka muud informatsiooni. Praeguseks on teatmiku kujundus valmis ning otsitakse ettevõtteid, kes sooviksid osta teatmikku reklaami.

Hind ei ole veel välja kujunenud, kuid see jääb paari-kolmekümne krooni piiresse.

Kesklinnas auto parkimine pole kerge ülesanne. "Kummaline, ka ametkondadel pole parkimisplatside kohta täielikku ülevaadet, veel vähem on see kättesaadav liiklejale," lisab noormees.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 16:25
Otsi:

Ava täpsem otsing