Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tarkvara kõikide võimaluste kasutamine eeldab analüüsi
Kogemused ütlevad, et ilma põhjaliku analüüsi ja juurutamiseta on suur oht tarkvara kasutuselevõtmise ebaõnnestumiseks.
Ettevõtte põhjalik diagnostika ja juurutusprotsess on vundamendiks edukale ärilahendusele. Kaardistada tuleb kogu olemasolev IT-infrastruktuur, tööprotsessid, visioon ning kõik see, mida ettevõte ja inimesed täpselt uuelt tarkvaralt ootavad.
Samuti peab süsteem olema hiljem lihtsalt arendatav ning võimaldama kasutajate lihtsat lisamist ning nende õiguste efektiivset haldamist.
Ning kindlasti on oluline kogu juurutamisprotsessi dokumenteerida, et vältida mõlema osapoole riske ning hilisemaid kulutusi.
Majandustarkvara valikul soovitan kliendil mõelda põhjalikult sellele, mida soovitakse, mida tehakse täna ja kuhu soovitakse tulevikus jõuda. Samuti uurige tarkvara pakkujate referentse ning rääkige firmadega, kes huviorbiidis olevat süsteemi juba kasutavad.
Ühe hästi integreeritud tarkvara kaudu saavad juurdepääsu andmetele ja teha põhitööd ettevõttejuhid, raamatupidajad, müügimeeskond, ladu või muu personal. Samuti on võimalik piirata juurdepääsu andmetele just selliselt, nagu ettevõte seda soovib. Kogu tarkvara on võimalik kohandada vastavalt ettevõtte vajadustele.
Diagnostika ja juurutamise hinnad on täieliku majandustarkvara lahenduse puhul väga erinevad, kõik sõltub töömahust, mis on iga projekti puhul erinev.
On ettevõtteid, kellele oleme Microsoft Dynamics Navisioni (MDN) projekti lahendanud kahe kuni kolme kuuga, kuid keskmine projekt vältab umbes pool aastat.
Seetõttu on keeruline anda ka toodetele, näiteks MDNile, karbihinda. Lõplik maksumus erineb tavaliselt algsest hinnangust, hõlmates ka näiteks kasutajate väljaõpet ning hilisemat kasutajatuge.
Autor: Aavo Kuus