Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Range kord teeb lohaka kemikaalikäitleja elu võimatuks

    ASi Baltic Tank endine tegevjuht Heiki Enok kinnitab, et nõuded vedelkemikaalide terminalidele on põhimõtteliselt samad nagu kõigi teiste vedelkaupade terminalidel ning võimalikud lisanõuded tekivad juba konkreetsete kaupade käitlemisel.
    "Vedelkemikaale võivad käidelda põhimõtteliselt kõik vastavalt legaliseeritud terminalid, aktiivsemad neist on Alexela Terminal Paldiski Lõunasadamas, Neste Muugal, Baltic Tank Kundas ja uus terminal Sillamäel," selgitab Enok. "Nende klientuur on muidugi igaühe ärisaladus."
    Heiki Enok usub, et euronõuetele mittevastavad terminale tänu tõhusale kontrollile Eestis enam ei ole.
    ASi Ingle juhataja Aare Leinbergi sõnul peavad vedelkemikaalide terminalid vastama kõigile seadustele ja nõuetele - vastasel juhul nad tegutseda ei tohi ning seesuguseid terminale Eestis suure tõenäosusega enam ka ei eksisteeri.
    "Neid nõudeid on tohutult palju," kinnitab Leinberg. "Kui sealt midagi eraldi välja tuua, siis näiteks peavad mahutitel olema all vormid, mis ka avarii korral kemikaale kinni peavad. Muidugi on äärmiselt olulised kõik tule- ja keskkonnaohutusega seotud nõuded." Leinberg lisab, et nõudeid ei saagi vaadelda eraldi, kuna need on komplekssed ja üksteisest sõltuvad.
    Aare Leinbergi sõnul jagunevad vedelkemikaalide terminalid kaheks.
    "Esimesed tegelevad naftakeemia, bensiini, toornafta ja ahjuküttega - need nõuavad tavalist metallmahutit," selgitab Leinberg. "Teised, nagu ka meie, tegelevad hapete ja aluste, sööbivate ainetega. Sellisel juhul peavad mahutid olema happekindlad."
    Naftakemikaalide terminale on Leinbergi sõnul kõik sadamad täis. "Hapete ja alustega tegelevaid on aga kohe suurusjärgu võrra vähem," tõdeb ta. "Tean, et näiteks Sillamäel avati keemiaterminal, mis aja jooksul kindlasti kasvab mitmekülgsemaks, aga praegu ei käi ka sealt happelisi kemikaale läbi."
    Leinberg ütleb, et sadamas kasutavad vedelkemikaalide terminale peamiselt transiidifirmad. Hoiustamise kohta leiab põhjalikku informatsiooni ohukaartidelt.
    "Seal on täpselt ära märgitud, mida tuleb jälgida ja millest eemale hoida, ning välja toodud peamised ohud," kinnitab Leinberg. "Mis puutub transporti, siis kannavad vedelkemikaale vedavad autod märget "Ohtlikud veod" ning peavad vastama kõigile seadusega ettenähtud ohutusnõuetele."
    ASi Alexela Terminal juhatuse liikme Aarto Eipre sõnul kuuluvad vedelkemikaalide terminalidele esitatud nõuete hulka muu hulgas tehnilised nõuded mahutite vahekõrgustele, paiknemisele, piirväärtused õhus sisalduvale kemikaalide hulgale jne.
    "Ka veo suhtes on kindlad nõuded," ütleb Eipre. "Tähtsal kohal sealjuures on paakautode juhtide koolitus." Ta leiab, et terminalide kontroll on tänapäeval väga tugev ning nõuetele mittevastavaid terminale suure tõenäosusega vähemalt Eestimaal enam ei ole.
    "Eriti palju neid vedelkemikaalide terminale Eestis ei leidu," märgib Alexela Terminali juhatuse liige Aarto Eipre. "Meie tegeleme sellega, mõnda alles ehitatakse ning minu teada tegutseb ka Oil Tanking Muugal."
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.