Range kord teeb lohaka kemikaalikäitleja elu võimatuks

Ketlin Priilinn 31. jaanuar 2007, 00:00

ASi Baltic Tank endine tegevjuht Heiki Enok kinnitab, et nõuded vedelkemikaalide terminalidele on põhimõtteliselt samad nagu kõigi teiste vedelkaupade terminalidel ning võimalikud lisanõuded tekivad juba konkreetsete kaupade käitlemisel.

"Vedelkemikaale võivad käidelda põhimõtteliselt kõik vastavalt legaliseeritud terminalid, aktiivsemad neist on Alexela Terminal Paldiski Lõunasadamas, Neste Muugal, Baltic Tank Kundas ja uus terminal Sillamäel," selgitab Enok. "Nende klientuur on muidugi igaühe ärisaladus."

Heiki Enok usub, et euronõuetele mittevastavad terminale tänu tõhusale kontrollile Eestis enam ei ole.

ASi Ingle juhataja Aare Leinbergi sõnul peavad vedelkemikaalide terminalid vastama kõigile seadustele ja nõuetele - vastasel juhul nad tegutseda ei tohi ning seesuguseid terminale Eestis suure tõenäosusega enam ka ei eksisteeri.

"Neid nõudeid on tohutult palju," kinnitab Leinberg. "Kui sealt midagi eraldi välja tuua, siis näiteks peavad mahutitel olema all vormid, mis ka avarii korral kemikaale kinni peavad. Muidugi on äärmiselt olulised kõik tule- ja keskkonnaohutusega seotud nõuded." Leinberg lisab, et nõudeid ei saagi vaadelda eraldi, kuna need on komplekssed ja üksteisest sõltuvad.

Aare Leinbergi sõnul jagunevad vedelkemikaalide terminalid kaheks.

"Esimesed tegelevad naftakeemia, bensiini, toornafta ja ahjuküttega - need nõuavad tavalist metallmahutit," selgitab Leinberg. "Teised, nagu ka meie, tegelevad hapete ja aluste, sööbivate ainetega. Sellisel juhul peavad mahutid olema happekindlad."

Naftakemikaalide terminale on Leinbergi sõnul kõik sadamad täis. "Hapete ja alustega tegelevaid on aga kohe suurusjärgu võrra vähem," tõdeb ta. "Tean, et näiteks Sillamäel avati keemiaterminal, mis aja jooksul kindlasti kasvab mitmekülgsemaks, aga praegu ei käi ka sealt happelisi kemikaale läbi."

Leinberg ütleb, et sadamas kasutavad vedelkemikaalide terminale peamiselt transiidifirmad. Hoiustamise kohta leiab põhjalikku informatsiooni ohukaartidelt.

"Seal on täpselt ära märgitud, mida tuleb jälgida ja millest eemale hoida, ning välja toodud peamised ohud," kinnitab Leinberg. "Mis puutub transporti, siis kannavad vedelkemikaale vedavad autod märget "Ohtlikud veod" ning peavad vastama kõigile seadusega ettenähtud ohutusnõuetele."

ASi Alexela Terminal juhatuse liikme Aarto Eipre sõnul kuuluvad vedelkemikaalide terminalidele esitatud nõuete hulka muu hulgas tehnilised nõuded mahutite vahekõrgustele, paiknemisele, piirväärtused õhus sisalduvale kemikaalide hulgale jne.

"Ka veo suhtes on kindlad nõuded," ütleb Eipre. "Tähtsal kohal sealjuures on paakautode juhtide koolitus." Ta leiab, et terminalide kontroll on tänapäeval väga tugev ning nõuetele mittevastavaid terminale suure tõenäosusega vähemalt Eestimaal enam ei ole.

"Eriti palju neid vedelkemikaalide terminale Eestis ei leidu," märgib Alexela Terminali juhatuse liige Aarto Eipre. "Meie tegeleme sellega, mõnda alles ehitatakse ning minu teada tegutseb ka Oil Tanking Muugal."

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:26
Otsi:

Ava täpsem otsing