Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Bodybalance - kolm trenni ühe hinnaga

Katri Soe 02. märts 2007, 00:00

Kui üks asi saab olla ühel ajal nii meditatiivne kui ka rütmiline ja vaheldusrikas, on seda bodybalance. Trenni algus on vaikne ja rahulik. Ootame. Üksteise järel tulevad naised, võtavad mati ja istuvad sellele rätsepaistes maha. Kalev SPA klaasist treeningusaali nappideks valgusallikateks on põlevad küünlad ja aknaklaasilt väikeste täppidena peegelduvad elektrilambid. Taustaks linnatuled ja selja taha jäävast ujulast kumav valgus. Treener Kristi Roosimägi paneb mängima vaikse muusika, trenn algab soojendusega, milleks on jalalt jalale õõtsudes tehtav tai chi-harjutus. Võrreldes päris tai chi-trenniga, kus liigutused on eriti aeglased ja väljapeetud, liigutakse siin kiiremini ja rütmiliselt, keha ja käte asendit hiinlastele omase täpsusega ei mõõdeta. Tunnen, kuidas päeval üles kruvitud tempo tuure vaikselt maha hakkab võtma.

Trenn jätkub jooga päikesekummardusseeriaga - sirutused, painutused, üles ja alla, selle juurde õige hingamine. Edasi läheb juba keerulisemaks, tõsiselt pannakse proovile tasakaalutunnetus. Ei ole just kõige lihtsam ühel jalal seistes "pääsukest" teha või siis, pea alaspidi, ühte jalga lae poole sirutada. Kuna terve ruum on sisuliselt klaasist, saab enda peegeldust näha nii eest kui ka kõrvalt. Mis on väga kasulik, sest vähemalt minu tagumik pole küll tihtipeale seal, kus ta peab olema, ja ka jalad-käed on tihtipeale vale nurga all. Näiteks jooga päikesekummarduse juures põlve täisnurga all kõverdada tundub täiesti võimatu. Aga üritan kogu hingest ja see võtab päris higiseks.

Treener ütleb, et bodybalance'it võibki teha kahte moodi: kas täie auruga või siis punnitada vähem ja võtta seda kui mõnusat lõõgastust. Põhimõte on see, et mida sügavamalt hingata, seda rohkem higistama ajab. Higistada tasub, sest nii saab keha paremini puhastuda ja jääkaineid väljutada.

Kui jõuame venituste juurde, tunnen, kuidas mu kontorilaua taga kangeks jäänud lihased kerge raginaga pikemaks venivad. Istumisest väsinud selg sirutab ennast mõnuga koguni silda, mis minu suureks rõõmuks ja üllatuseks isegi päris korralikult välja tuleb, vaatamata sellele, et viimane mälestus silla viskamisest peab küll pärinema kooli võimlemistunnist. Trenni lõpetab pikk lõdvestus ja meditatsioon, mis kestab tervelt üksteist minutit. Nüüd sügavalt ja rahulikult hingates peaks kehast kaduma veel viimasedki sinna jäänud pinged.

Bodybalance'i liigutused on pealtnäha suhteliselt lihtsad, aga kui hoolega teha, siis liiga lihtne pole. Suur pluss selle trenni juures on minu jaoks see, et mingeid keerulisi sammukombinatsioone teha ei tule, nii et eduelamuse saan kätte juba esimese treeninguga. Treener ütleb, et õige tunde saab umbes kolmanda-neljanda korraga. Mõnus on ka trenni vaheldusrikkus. Näiteks tai chi nõuab üsna suurt pühendumust ja rohkelt aega. Jooga jällegi aitab küll tõhusalt venitada ja tasakaalu harjutada, aga laua taga istudes nõrgaks jäänud seljalihased lausa karjuvad pilatese kerepingutuste järele. Nii et kolm-ühes-süsteem tundub olevat igati õigustatud.

Tegemist on Uus-Meremaa päritolu treenerite Jackie ja Phillip Millsi loodud keha- ja vaimutreeninguga, sama Les Millsi kaubamärgi tooted on ka näiteks bodypump, bodycombat, bodystep ja bodyjam. Treening ühendab tai chi'st, joogast ja pilatesest pärit harjutused.

Eesmärk on treenida painduvust, jõudu ja tasakaalu, kõige aluseks on õige hingamine. Trenni juures kasutatakse inspireerivat rütmilist muusikat, programm muutub iga kolme kuu tagant.

Vaata: www.lesmills.com

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:28
Otsi:

Ava täpsem otsing