Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Degustatsioon tõstab käivet kordades

    Kuna degusteerimine on kallis, siis toimuvad need siis, kui kontaktide arv on suur. Tootetutvustajate meelisaeg on reedeti kell 17-19.
    Tihti ostetakse tootetutvustused sisse, kuna degusteerimisfirmadel on piisavalt töötajaid ja materjali.
    Tooteesitlusi korraldava Degusteri juhataja Lauri Viliberti hinnangul degustatsioonide maht järjest kasvab. "80-90% teles reklaamitud tooteid tutvustakse ka poodides," on ta veendunud. Uue toote lansseerimisel kulutatakse degusteerimisele 30 000-100 000 krooni, samas väiksemad firmad saavad hakkama ka 10 000 krooniga. "Kui inimene on toodet proovinud ja see talle maitseb, siis on ta ka nõus seda ostma," arvas ta. Degusteris töötavad tööettevõtulepingu alusel peamiselt tüdrukud, kellest 95% on üliõpilased. "Müügialase baaskoolituse teeme küll ise, kuid tootealaseid koolitusi viivad läbi firmade spetsialistid," lisas ta.
    Degusteerimised toimuvad tavaliselt poodides, kus toodet kohe ka osta saab. Enamasti on nendeks suuremad ketid, nagu Selver, Rimi, Maksimarket ja Prisma. Vähem korraldatakse tootetutvustusi Comarketis ja Maximas, kuna seal piirab ruumipuudus.
    Stockmannis ja Prismas korraldavad degustatsioone Viliberti sõnul kauplused ise.
    Degustatsiooni optimaalne ajaline kestus on kaks kuni kolm tundi, lühema ajaga ei tasu mahukas eel- ja järeltöö ära. Viliberti hinnangul suurenevad müüginumbrid degusteerimise ajal kolm-neli korda.
    Leibur kulutab degusteerimistele kuus keskmiselt 80 000-100 000 krooni. Firma marketingidirektor Kreet Volmer on veendunud, et degustatsioonid on tõhus müügile õhutamise vahend.
    "Uute toodete turuletoomisel korraldame alati poodides tutvustusi, aga aeg-ajalt teeme seda ka juba sortimendis olevate toodetega, et juhtida tarbijad tagasi toote juurde või küsida neilt tagasisidet," lisas ta.
    Teenust ostab Leibur kahelt firmalt sisse ja kui uus toode tulemas on, tehakse degusteerimisfirma tüdrukutele koolitus.
    "Tarbija arvab tihti, et tutvustajad ongi Leiburi töötajad, ja seetõttu on oluline, et nad toodet tunneksid," rõhutas Volmer. Kauplustega soovitas ta kokku leppida paar kuud kuni isegi pool aastat ette.
    Alati ei pea degusteerimist korraldama kaupluses.
    Külmadel veebruarikuu hommikutel pakkus Prike kohvi Tallinna ummikutes igavlevatele autojuhtidele. Luxus Black Gold kohvi degusteerimine ajastati hommikusele ajale, sest kes ikka soovib peale tööd kaupluses kohvi juua, põhjendas Prike Tallinna tootejuht Klarika Šutov. Eestis esmakordne kampaania kestis paar nädalat ja aitas Šutovi sõnul kohvi tuntust tõsta. Täpseid müüginumbreid ei soovinud ta öelda.
    Degusteerimine on tähtis osa firma turundusplaanist ja kahetunnise degustatsiooni ajal kasvab müük mitukümmend korda.
    Lõuna-Eestis ja Pärnus teeme degusteerimised ise, aga Tallinnas ostame teenuse sisse, kuna mahud on nii suured ja on soodsam partneri abi kasutada. Kuus teeme umbes 100 tundi tootetutvustusi ja aastas kulub selleks 200 000 krooni.
    Degustatsioone teeme läbi aasta, aprillist jaanipäevani tutvustame suvetooteid ja septembrist aastavahetuseni talvetooteid.
    Ajaliselt eelistame reede õhtut ja laupäeva lõunat. Samas Maxima poodides, kus kampaaniad algavad teisipäeviti, on degustatsioonid teisipäevast neljapäevani.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.