Kolmapäev 7. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Degustatsioon tõstab käivet kordades

Katrin Rohtla 24. aprill 2007, 00:00

Kuna degusteerimine on kallis, siis toimuvad need siis, kui kontaktide arv on suur. Tootetutvustajate meelisaeg on reedeti kell 17-19.

Tihti ostetakse tootetutvustused sisse, kuna degusteerimisfirmadel on piisavalt töötajaid ja materjali.

Tooteesitlusi korraldava Degusteri juhataja Lauri Viliberti hinnangul degustatsioonide maht järjest kasvab. "80-90% teles reklaamitud tooteid tutvustakse ka poodides," on ta veendunud. Uue toote lansseerimisel kulutatakse degusteerimisele 30 000-100 000 krooni, samas väiksemad firmad saavad hakkama ka 10 000 krooniga. "Kui inimene on toodet proovinud ja see talle maitseb, siis on ta ka nõus seda ostma," arvas ta. Degusteris töötavad tööettevõtulepingu alusel peamiselt tüdrukud, kellest 95% on üliõpilased. "Müügialase baaskoolituse teeme küll ise, kuid tootealaseid koolitusi viivad läbi firmade spetsialistid," lisas ta.

Degusteerimised toimuvad tavaliselt poodides, kus toodet kohe ka osta saab. Enamasti on nendeks suuremad ketid, nagu Selver, Rimi, Maksimarket ja Prisma. Vähem korraldatakse tootetutvustusi Comarketis ja Maximas, kuna seal piirab ruumipuudus.

Stockmannis ja Prismas korraldavad degustatsioone Viliberti sõnul kauplused ise.

Degustatsiooni optimaalne ajaline kestus on kaks kuni kolm tundi, lühema ajaga ei tasu mahukas eel- ja järeltöö ära. Viliberti hinnangul suurenevad müüginumbrid degusteerimise ajal kolm-neli korda.

Leibur kulutab degusteerimistele kuus keskmiselt 80 000-100 000 krooni. Firma marketingidirektor Kreet Volmer on veendunud, et degustatsioonid on tõhus müügile õhutamise vahend.

"Uute toodete turuletoomisel korraldame alati poodides tutvustusi, aga aeg-ajalt teeme seda ka juba sortimendis olevate toodetega, et juhtida tarbijad tagasi toote juurde või küsida neilt tagasisidet," lisas ta.

Teenust ostab Leibur kahelt firmalt sisse ja kui uus toode tulemas on, tehakse degusteerimisfirma tüdrukutele koolitus.

"Tarbija arvab tihti, et tutvustajad ongi Leiburi töötajad, ja seetõttu on oluline, et nad toodet tunneksid," rõhutas Volmer. Kauplustega soovitas ta kokku leppida paar kuud kuni isegi pool aastat ette.

Alati ei pea degusteerimist korraldama kaupluses.

Külmadel veebruarikuu hommikutel pakkus Prike kohvi Tallinna ummikutes igavlevatele autojuhtidele. Luxus Black Gold kohvi degusteerimine ajastati hommikusele ajale, sest kes ikka soovib peale tööd kaupluses kohvi juua, põhjendas Prike Tallinna tootejuht Klarika Šutov. Eestis esmakordne kampaania kestis paar nädalat ja aitas Šutovi sõnul kohvi tuntust tõsta. Täpseid müüginumbreid ei soovinud ta öelda.

Degusteerimine on tähtis osa firma turundusplaanist ja kahetunnise degustatsiooni ajal kasvab müük mitukümmend korda.

Lõuna-Eestis ja Pärnus teeme degusteerimised ise, aga Tallinnas ostame teenuse sisse, kuna mahud on nii suured ja on soodsam partneri abi kasutada. Kuus teeme umbes 100 tundi tootetutvustusi ja aastas kulub selleks 200 000 krooni.

Degustatsioone teeme läbi aasta, aprillist jaanipäevani tutvustame suvetooteid ja septembrist aastavahetuseni talvetooteid.

Ajaliselt eelistame reede õhtut ja laupäeva lõunat. Samas Maxima poodides, kus kampaaniad algavad teisipäeviti, on degustatsioonid teisipäevast neljapäevani.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing