Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Tapeediostu käänuline tee

Susan Lahesalu 07. mai 2007, 00:00

Kuna eelmine kord sai ostetud seinavärvi, otsustasime seekord tapeedijahile minna. Kui kliendil on soov oma kodu tapeetida, kuid ta pole seda kunagi varem teinud, kas siis saab abi müüjatelt või tuleb ikkagi ise tark olla ja uurimistööd teha enne, kui poodi siseneda.

Kõigepealt astusime sisse kauplusesse Muster. Sellesse poodi sisenemine on juba omaette elamus: kõik on kaunis ja tekitab kohe isu hakata kodu kaunistama. Tapeedivalik on väga hea. Siit leiab igale maitsele midagi. Hinnaklass on kõrgem, kuid see-eest mujalt selliseid tapeete eriti ei leia.

Kindlasti on müüjad seal väga abivalmid, kui nende poole pöörduda. Meie seekord piisavalt tähelepanu ei äratanud ning lahkusime.

Järgmine pood oli Scandinavia tapeedisalong. Valik jällegi päris suur, ka disaintapeetide osas, mille hind jääb vahemikku 700-1500 krooni rull. Hoolimata laiast valikust ei tekitanud ükski tapeet äratundmisrõõmu, et voh, sellist ma endale seinale tahangi. Põnevaim leid oli korktapeet: hästi õhuke kiht korki seinale liimimiseks. Pärast teist tiiru ja müüjast kolmandat korda möödumist lahkusime huvi äratamata.

Kolmandaks leidsime ennast Key Ehituskaupade poest Järve keskuses. Tapeete on siin rohkem, kuid valik standardsem ja seega hinnaklassilt odavam. Esimese hooga lööb silme eest kirjuks: missugust võtta, missugust jätta. Lähemal vaatlemisel selgub, et polegi midagi võtta. Ilmselt olen pirtsakas, kuid ikka veel ei tulnud äratundmisrõõmu.

Sellegipoolest otsustasime müüjaga veidi nõu pidada. Pika otsimise peale leidsime ühe vanema naisterahva, kes meile infot andis. Sain teada, mitu rulli tapeeti mul oleks vaja ning et kolme meetri kõrgusesse tuppa pole mõtet üles bordüüri panna, kuna siis tundub tuba veel kõrgem. Samal põhjusel ei soovitanud ta seinale pikitriipu.

Kui tegemist on efektseinaga, tasuks mõelda hoopis suuremustrilise tapeedi peale. Müüja oli abivalmis ja soovitas kiirelt ja asjalikult. Pärast tapeedi valimist aitab ta ilmselt ka õige liimi leida.

Üldmulje müüja professionaalsusest oli hea, veidi oli kiirustamist, et hea küll, ma vastan ruttu ära, aga tegelikult peaksin praegu hoopis mujal olema.

Neljas pood oli Espak. Teatud osas kattus valik eelmise kohaga. Pärast tiirutamist tapeedirullide vahel otsustasin ise müüja poole pöörduda.

Nooruke neiu oli vastustega kitsi, kõik pidi ise välja pinnima. Samuti ei pidanud olema vahet, kuhu asetada bordüür kolme meetri kõrguses toas, ega antud soovitusi ka mustri osas. Iga inimene otsustab ikka ise, mis ta oma seina paneb.

Mõnes mõttes on see ju õige, aga kui inimene ikka täiesti esimest korda midagi seina hakkab panema, ootab ta natuke suunamist ja juhendamist. Seda, mida tapeedipanekuks vaja läheb, sain siiski küsimise peale teada. Samuti seda, et pintsli saab altkorruselt.

Kui võrrelda seekordset osturallit värviostuga, siis viimane on tapeedi valimise kõrval nohu. Endiselt ootan ma müüjatelt veidi rohkem osavõtlikkust . Tõesti, kui ma tiirutan juba mitmendat korda sama leti ees ja näpin kolmandat korda sama tapeeti, võiks tulla uurima, kas on küsimusi.

Mulle jättis positiivse mulje Key Ehituskaupade müüja. Tema nõuanded olid asjakohased ning usutavad. Kui oleks suuremaks ostmiseks läinud, oleks ta kindlasti lõpuni abiks olnud, kuni pintsli valikuni välja.

Samuti jättis hea mulje sisustuspood Muster, kus on saadaval nišikaup. Ehk teinekord leiab müüja oma toimetuste kõrvalt aega ka asjast huvitatute vastu.

Minu jaoks oli pettumus Espaki teenindus, kus valikut on palju, aga väärt abi selles orienteeruda vähevõitu. Huvitav, kas seal mingisuguseid näidiskatalooge ka on olemas? See oleks otsustamise lihtsamaks teinud.

Igal juhul tasub kvaliteetse tulemuse eesmärgil pidada nõu oma ala professionaaliga, kui ise oma otsustes ning teadmistes kahtled. Kõiki asju ei saa ju ise teada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:31
Otsi:

Ava täpsem otsing