Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Noored suurendavad tootevalikut
15aastane Rocca al Mare kooli kaheksanda klassi tüdruk Roberta on noorele eale vaatamata võitnud juba mitmeid moekonkursse. Tema võidukontol on Neo:ni eripreemia, Roosade Kääride 2005. aasta kolmas ja 2006. aasta esikoht.
Viimase aja saavutustest võib vast olulisimaks pidada Quelle noorte rõivadisainerite võistluse võitu. Säravale tiitlile lisaks lähevad kollektsiooni kuuluvad riideid tootmisse ja Quelle kataloogi ning internetikaubamajja müüki.
Noore neiu tubli töö on jäänud silma ka Eesti tippmoekunstnikele. Kiidusõnu jagas Roberta kollektsiooni kohta võistluse žüriisse kuulunud Aarne Niit.
Praegu on rõivaste disainimine endas nelja-viie aastata eest moepisiku avastanud Roberta jaoks suur hobi. Aastaid tagasi unistas ta ise mõne valmiskollektsiooni loomisest. See on suures osas teostunud. "Reaalselt on kollektsioone, mis kapis seisavad, kokku kolm. Paberitel on neid muidugi tunduvalt rohkem," mainib jutukas tütarlaps.
Tööd ja raskuraha teenimise võimalust ei ole neiu moekunstist praegu enda jaoks loonud. "Paljud sõbrad, tuttavate tuttavad ja sõbrannade emad on tulnud sooviga, et ma aitaksin neil näiteks mingeid lõpukleite välja mõelda," sõnab Roberta ning toonitab, et on seni võtnud säärased ettepanekud rõõmuga vastu.
Neiul on kindlad tulevikuplaanid, mis näevad ette moekunsti õpinguid Inglismaal või Itaalias ja osalemist Supernoova moevõistlustel.
Talveakadeemial soja grupitöös osalenud noored mõtlesid välja peagi poelettidelt leitava uue toote, maitserohelisega pehme tofu.
Soya Food Baltic OÜ müügijuhi Kati Nikopensiuse sõnul plaanivad nad sügisest võtta tootevalikusse ka teise seminaril noorte kokku segatud maasikamaitselise kohupiimakreemi.
Kerti Orumets, kes töögrupis koos kaheksa noorega sojatooteid välja mõtles ja köögis etteantud maitseainetega eksperimenteeris, tunnistab, et kokkumiksitud tofu tootmisse minek tuli talle üllatusena.
"Meile anti vaba voli ise valida ja mõelda, mida teha. Me proovisime sadat erinevat varianti," selgitab Kerti toote loomise protsessi.
Kerti agarus ja bakalaureuseõppes omandatud teadmised bio- ja toiduainete tehnoloogias tõid noorele neiule ka tööpakkumise Soya Food Baltic OÜ tootearendusjuhi kohale.
"Pakkumine on väga hea. Praegu aga ei ole ma firmale veel mingit kindlat vastust andnud. Kui selline ettepanek tuleks paari aasta pärast, siis ma võtaksin selle pikemalt mõtlemata kohe vastu," toonitab Kerti, kes on säärase tähelepanu ja võimaluse üle väga õnnelik, ent mõlgutab praegu rohkem edasiõppimise mõtteid.
Talveakadeemiast välja kasvanud jätkuprojekt, millega Kerti koos teiste ettevõtmisel osalenud noorega tegeleb, on teadliku tarbija portaali loomine.
"Praegu on natuke kiired ajad, kõigil on kooli lõpetamine, suvest võtame asja taas tõsisemalt käsile," sõnab neiu ning loodab, et õige pea saab ideest ka terviklik lahendus.