Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uusarendused arvestagu parkimisega
Uusi kõrghooneid kerkib kui seeni pärast vihma, paraku ei ole tihti arvestatud, et ka uue kortermaja elanikud ja äride kliendid peavad leidma parkimiskoha. Parkimiskoha olemasolu pole normaalne korteri juurde kuuluv nähtus, vaid müügilubadus, millelt teenida.
Äripäeva hinnangul oli normide karmistamine, mis kohustab arendajat rohkem parkimiskohti looma, igati õigustatud.
Uute hoonete projekteerimisel tuleb ette näha piisavalt parkimiskohti ning hoolitseda, et nendeni viiksid korralikud juurdepääsuteed. Heaks näiteks läbimõtlematusest on Pärnu maanteel asuva Osten Tori ees toimuv: jalgrattarajale pargitud autod segasid liiklust, lubatud parkla asemel aga kavatseb arendaja nüüd kõrvalkrundile ehitada veel ühe elamu. See süvendab juba olemasolevat probleemi veelgi.
Liiklust segavate valesti pargitud autode teisaldamise arv kasvab üha. Võib küll vastu väita, et see on vaid järelvalve tõhustamisest tingitud nähtus, aga Tallinn on kiiresti autostuv linn ja büroo või kodu läheduses sobiva koha puudumise tõttu vales kohas seisvad masinad segavad teisi liiklejaid ja soodustavad ummikuid. Teisaldamiste üha kasvav arv osutab nii meie liikluskultuurile kui ka parkimisprobleemile pealinnas.
On selge, et arendaja püüab teenida maksimaalset kasumit kõrgusesse ja laiusesse pürgides, ent ühel päeval võib lisaks linnakodanikule ka tema ise läbimõtlematuse ohvriks langeda: ettevõtted ei soovi oma kliente jooksutada ja loobuvad ebamugavast pinnast, kus puuduvad võimalused parkida.
Autor: ÄP