Äripäev ei rikkunud head ajakirjandustava

Eve Rohtla 12. juuni 2007, 00:00

Pressinõukogu arutas Toomas Alatalu kaebust Äripäevas 27. veebruaril 2007 ilmunud artikli "Ärge neid valige!" peale ning otsustas, et leht ei ole rikkunud head ajakirjandustava.

Artikli puhul on tegu Villy Paimetsa valimis-blogiga, mis keskendus riigikogu liikmetele, kes taotlesid 24. veebruari vastuvõtuga seotud lähetuskulude hüvitamist.

Toomas Alatalu palus Pressinõukogult selgust, kas Äripäeval oli õigus jätta avaldamata tema vastus, mille ta saatis lehele pärast artikli ilmumist.

Äripäev selgitas Pressinõukogule, et artikli puhul oli tegu ühe inimese isikupärase arvamusartikliga, millele viitab artikliseeria üldnimetus - Villy valimisblogi. Lehe kinnitusel jälgis ajakirjanik ajakirjanduse missiooni üht olulisemat osa - jälgida kriitiliselt maksumaksjalt raha saavate ja võimu teostavate isikute tegemisi. Leht lisas, et kaebaja viide poliitilisele tellimusele või laimukampaaniale ei vasta tõele.

Pressinõukogu otsustas, et Äripäev ei ole eksinud ajakirjanduseetika koodeksi vastu. Nõukogu leiab, et igal inimesel on õigus oma arvamust avaldada. Kuna kaebaja ei lükanud ühtki fakti ümber, pole nõukogul alust lehte hukka mõista. Tegu oli arvamusartikliga ning see ei saanudki osapoolte kommentaare sisaldada.

Pressinõukogu leiab, et Alatalu vastuse avaldamata jätmisega ei ole Äripäev head ajakirjandustava rikkunud. Ajakirjanduseetika koodeksi punkti 5.2 järgi saab vastulausega parandada avaldatud materjalis sisalduvaid faktivigu või tsitaate. Kuna vaidlusaluses artiklis faktivigu ega tsitaate ei esinenud, polnud lehel kohustust Alatalu vastust avaldada. Pressinõukogu hinnangul on Alatalu vastus tõlgendatav arvamusloona, mille avaldamise otsustab toimetus.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing