Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Milleks kindlustusmaakler?
Nii ettevõtjaile kui ka eraisikuile jääb sageli ebamääraseks kindlustusmaakleri teenuse sisu. Erinevalt näiteks kinnisvara- või väärtpaberimaaklerist, ei lõpe kindlustusmaakleri töö lepingu sõlmimisega. Kindlustusmaakler jääb kliendi esindajaks kogu poliisi kehtivuse ajal ja kauemgi.
Kindlustusmaaklerteenust kasutavatel klientidel on ülevaade erinevate pakkumuste saamise võimalusest ja hinna ning tingimuste võrdlusest. Tihtilugu selle teadmisega ka teenuste valikus piirdutakse. Siiski on kindlustusmaakleri tegevus laiem. Põhiline ja peamine lisaväärtus on hilisem nõustamine kahjude käsitlemisel. Maakler on seaduse järgi kliendi esindaja kindlustusseltsi ees.
Kindlasti on nii mõnigi hätta sattunud klient veidi nõutu pärast ebameeldivat vastust, mis saabus kindlustusseltsist pärast kahjujuhtumit. Juriidiline abi on kallis, samas ei pruugi kahju olla väga suures summas ja ise ei tunne kõiki kindlustustingimuste nüansse. Siin tuleb mängu maakler.
Lisaks on lihtsam oma varade kindlustuskattel silma peal hoida, kuna kogu info seltsides olevatest poliisidest saab kohast. Hea maakler oskab kahjujuhtumi puhul anda edasise käitumise kohta kliendile infot kohe. Nõuded seltsidel ju erinevad.
Meelevaldseid tõlgendusi on tekitanud maaklerite teenustasud. Klient ei saa seltsist soodsamat lepingut kui seltsi esindavast maaklerfirmast. Maakleri vahendustasu tuleb seltsist saadavast allahindlusest, mis on õiglane kompensatsioon vahendustegevuse eest. Teenustasud on klientidele avalikud ja lisakulusid ei kaasne. Seega tasuks enne lepingu sõlmimist uurida erinevaid võimalusi. Nõnda saab oluliselt võita nii raha kui ka aega.
Autor: Tarmo Hillep