Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kallis eeltest tasub ära suures kampaanias

    Eesti turundajad testivad reklaame tavaliselt ise sihtrühma kuuluvate kolleegide ja tuttavate peal. Vajadusel teevad teste ka reklaamiagentuurid. Eraldi teenusena pakuvad eeltestimist uuringufirmad, kellel aastas kokku vaid kümmekond klienti.
    Just praegu on uuringufirmas Saar Poll käimas suuremahulise kampaania testimine. "Rahad on suured ja tellija ei taha eksida," põhjendas Saar Polli juhataja Andrus Saar. Ka eeltestimine ise on kulukas, jäädes 20 000-100 000 krooni vahemikku. Aastas eeltestib Saar Poll kolme-nelja reklaami. "Püsivamateks tellijateks on mobiilisfäär ja joogitootjad," rääkis Saar.
    Eeltestimise käigus testitakse tegelikult mitte reklaami, vaid sõnumit. Esimese etapina koostatakse kaheksa kuni kümne sihtrühma esindajast fookusgrupid, kus uuritakse, kuidas reklaami interpreteeritakse.
    Hea oleks, kui saab erinevaid reklaamikontseptsioone katsetada. Paremini töötava kontseptsiooni kallal hakatakse tööd edasi tegema, selgitas Saar.
    "Ühe sihtgrupi põhjal saab teada stereotüübid. Aga kas kogu sihtgrupp mõtleb nii?" küsis Saar. Seetõttu soovitas ta järgmisena kvantitatiivset meetodit, kus100-150 sihtrühma liiget vaatavad reklaame ja täidavad küsimustikke.
    TNS Emori juhataja Karin Niinase sõnul on eeltestid Eestis ja Baltimaades kasvav trend. Tänavu on firma eeltestinud 12 reklaami. Testida saab Niinase kogemusel kõigi kanalite reklaame, põhihuvi on aga tele- ja trükireklaamidel.
    "Eeltestimine annab reklaamijale kindluse, et kampaania sihtrühm saab sõnumist aru ja seostab sõnumit vastava brändiga," rääkis Niinas.
    Eelteste kasutatakse sageli kiirete valikute tegemiseks reklaamide adapteerimisel.
    "Meie rahvusvahelised kliendid asuvad kontorites väljaspool Eestit ja jälgivad fookusgruppide veebiülekannet. Vahetult pärast testi lõppu toimub veebikonverents ja kokkuvõtete tegemine," selgitas Niinas. TNS Emoris algab eeltestimise hind 40 000 kroonist.
    Saku Õlletehas on reklaame eeltestinud suuremate lansseerimiste eel. "Viimasest ajast meenub Saku DLighti lansseerimine, siis testisime kommunikatsiooni sobivust eelnevalt. Pärast positiivset tagasisidet saime lõpliku julguse turuletoomisega alustada," tunnistas firma turundusjuht Rauno Stüff.
    Elisa reklaamide eeltestimist sisse ei ole ostnud. Küsitakse tuttavate arvamust, kes võiksid sihtrühma kuuluda. "Ma ei ole kuulnud, et ükski Eesti reklaamiagentuur reklaame testiks," tõdes Elisa turundusjuht Triine Casdagli. "Eks siin mängib ka ajaline faktor, mis testimise ära nullib. Testimine on ka kulukas. Vajadusel tehakse uuringuid omal käel," lisas ta.
    Kaarel Mikkin, Divisioni strateegiajuht
    Divisioni kliendid üldjuhul organiseeritud reklaamide eeltestimisi ei tee.
    Meie kliendid on suured ja turundusosakonnas inimesi piisavalt, et adekvaatne eelhinnang anda. Nii agentuur kui ka klient testivad reklaami ise taustast mitteteadlike kolleegide ja sõprade-tuttavate peal. Eelteste teevad suuremad rahvusvahelised kliendid, kellele see nõue peakontorist võib olla ette kirjutatud või kui nad lihtsalt oma vaistu ei usalda.
    Suuremate ja olulisemate projektide puhul teeme paar-kolm korda aastas siiski ka fookusgrupi uuringuid, aga seda agentuuri ja kliendi koostöös iseseisvalt, ilma uuringufirmade abita. Nii on kiirem, mugavam ja kõvasti odavam.
    Samas teeb enamik meie kliente järeluuringuid - tavaliselt osana mõnest regulaarsest brändiuuringust, kus palutakse vastajatelt kommentaare ka vahepealsel perioodil ilmunud reklaamivisuaalide ja sõnumite kohta. See aitab hästi edaspidiseks sihikut korrigeerida ja järeldusi teha. Kõige paremat ja kiiremat tagasisidet annab muidugi kampaania müügiedu.
    Rein Iida, Taevas Ogilvy tegevjuht
    Eeltestimine on suurepärane alus keskpärase reklaami valmimiseks. Reklaamide eeltestimisest ei ole vajalikul määral abi, sest eeltestimiseks luuakse tavapärasest erinevad tingimused ning valmistatakse inimesed ette.
    "Patsientidele" antakse aega reklaame vaadata ja siis sügavuti diskuteerida. Reaalselt eksponeerub reklaam testi tingimustest hoopis teistsuguses ajamomendis, ümbritsevas keskkonnas ning tihtipeale ettearvamatute lisamõjuritega ümbritsetult.
    Nendeks võivad olla uudised või fotod, mis avaldatakse trükireklaami kõrval, liiklussituatsioon või ilmastikutingimused välireklaami korral, ilmtüütu pikkusega "juba jälle saadet katkestav" reklaamplokk, milles tellitud reklaam on alles kaheksas kolmeteistkümnest, samade argumentidega uus konkurendi reklaam jne.
    Reklaam ei ole üldiselt teadlikult tarbitav, pigem on ta alateadvuslik mõjutaja. Inimesel on reklaami märkamiseks ja haakimiseks aega ainult mõned sekundid, lehereklaami puhul väidetavalt vaid üks sekund.
    Meie kasutame vajadusel 50 inimese reaktsiooni ja kommentaari küsitluse reeglit, et näha, kas reklaami märgatakse ning kas see eristub konkurentide sõnumitest. Maksma läheb see mõned tuhanded kroonid.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.