Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suur segadus autonäitusega
Aprillis 2008 peaks Tallinnas toimuma Baltimaade suurim autonäitus, kuid siiani on selgusetu, kus ja kuidas see üritus aset leiab.
Eesti Näitused ja rahvusvahelise autotootjate liidu OICA esindaja Eestis Urmas Põld soovivad korraldada selle traditsioonilise Motorexi nime all Pirita tee näitusepaviljonides. Automüüjaid koondav AMTEL ja mullune Motorexi korraldaja Orangetime Expo OÜ eelistavad nime Tallinn Motorshow ning Saku Suurhalli. Viimase ümbrusesse paigaldataks messi ajaks ka hiigelsuured näitusetelgid.
Ilma autofirmadeta on autonäitust aga väga raske korraldada. Amserv Grupi nõukogu esimees ja AMTELi juhatuse liige Raivo Aavisto kinnitab, et AMTEL on otsustanud minna Saku Suurhalli.
Siiski on asjal ka teine pool ehk näituse asukoht OICA kalendris. Autotehased toetavad oma edasimüüjate osalemist OICA näitustel stendi, eksponaatide ja ka rahaga. Tõsi, mõnele firmale pole selliseid ettekirjutusi tehtud, kuid paljudel on see olemas.
Peugeot'd Eestis esindava Kommest Auto omanik Toomas Rüütmann nendib, et nemad ootavad lõplikku lahendust.
Ka Info Auto on firma turundusdirektori Tiit Lillipuu teatel äraootaval seisukohal.
Automüüjate seas on selliseid, kes pärast eelmist näitust ei taha enam Eesti Näitustesse minna. General Motorsi Baltimaade kommunikatsioonijuhi Nele Normaku väitel on nemad AMTELiga koos. Samal seisukohal on ka KIAt Eestis esindava KIA Auto marketingijuht Kristel Kõrgmaa.
Ta kommenteerib, et hind pole pakutava teenuse puhul oluline, esmatähtis on ikkagi teenus ise. Möödunud kord tuli KIA-l olla külmas ja määrdunud telgis.
Korraldajafirma Orange-time Expo projektijuhi Jüri Luudi meelest teevad nemad näituse, sest neil on siduvad lepingud nii Saku Suurhalli ehk korralduskoha, suurte telkide pakkujate kui ka juba mõne autofirmaga.
Eesti Näituste paviljonides toimuvat Motorexi eelistava Urmas Põllu jutu järgi tundus Orangetime Expo esitatud nägemus telklinnakust talle esmapilgul huvitav ja uudne.
Süvenedes on aga tegemist katteta lubaduste jagamisega ja vastupidiselt Eesti Näitustele puudub Orangetime Expol garantii autonäituse reaalseks toimumiseks, väidab Põld.
Avalikkusele tähendab vaidlus Motorexi üle Eesti vanima, 16 aastat kestnud messitraditsiooni lõhkumist, autonäitusele OICA kalendrist väljakukkumist, autofirmadele kulude kahekordistumist ning messikülastajatele segadust.
OICA tunnustuse saamisega Saku Suurhalli kavandatavale näitusele võib tõesti probleeme olla, sest oma kirjas Urmas Põllule on OICA peasekretär Yves van der Straaten väljendanud selget soovi, et näitus toimuks traditsioonilisel pinnal ehk siis Eesti Näitustes.
Orangetime Expo OÜ juhataja Hardi Kinnas: "Oma Eesti esindaja ärihuvide tõttu töötab OICA praeguseks Eestis selgelt vastu Eesti automüügiettevõtete huvidele ning vastav AMTELi-poolne märgukiri on OICA peasekretärile ka peatselt edastatud. Hetkel tundub, et Urmas Põld OICA esindajana ei esinda mitte automüüjate huve, vaid oma isiklikke ärihuve."
Kinnas väidab sedagi, et Orangetime on tuntud pigem lubaduste pidajana ja kõiki oma lubadusi saavad nad ka dokumentaalselt tõestada.
Praegu mitmesugused läbirääkimised veel käivad, midagi lõplikku ning põhjapanevat pole siiani selgunud.
Eelmise Motorexi korraldamise ajal olid kõik osapooled ühes paadis.
Eelmise ehk 2006. aasta Motorexi korraldamise juures olid tänased eri osapooled kõik ühe laua taga. AMTEL, Orangetime, Eesti Näitused ja Urmas Põld korraldasid kogu näituse koos. Orangetime Expo OÜ juhataja Hardi Kinnase kinnitust mööda jõuti tookord ebaeestlaslikult ilusti omavahel kokkuleppele.
Näitusel polnud aga kõik nii, nagu lubati.
Algselt lubatud supertelke ei tulnud, vaid kehvalt paigaldati kohaliku pakkuja katusealused. Kes selle eest vastutama pidi, sel teemal jooksevad arvamused lahku.