Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
WSJ muutub Äripäevaks?
Nii kirjutas Guardian, et 5 miljardi dollari eest lehe ostnud Murdoch plaanib Wall Street Journali (WSJ) teha vähem spetsialiseerituks. "Ma tahan teda parandada igast küljest, alustades tööst rahandusuudiste kajastamisel, samuti soovin lisada rohkem rahvuslikku ja rahvusvahelist temaatikat," lausus Murdoch.
Ekspertide ja ajakirjanike ennustus, et lehe formaat muutub ja ta võib veidi kolletuda, tundub täide minevat. Sammus poleks midagi imelikku, kuna Murdochit peetaksegi kollase meedia ässaks. "Tahan lisada kunsti, moe ja kultuuri kajastamist," ütles Murdoch.
Skeem meenutab Bonnieri gruppi kuuluva Äripäeva ja selle emalehe Dagens Industri saatust. Viimase edu sai alguse, kui muudeti pisikese kahjumis tööstuslehe formaati, kasutades tabloidlikku esikaant, lisades visuaalselt köitvaid pilte ja graafikuid ning lihtsustades tekste ka tavalugejale arusaadavaks. "Dagens Industri oli tõesti üks esimesi n-ö kvaliteetlehti, kes võttis kasutusele seni vaid tabloidile omased võtted ja saavutas uskumatu edu," ütles Äripäeva peadirektor Igor Rõtov. Tema sõnul on viimase viie aasta jooksul toimunud läbimurre, mil nii Euroopas kui ka Ameerikas on n-ö tabloidistunud lausa ridamisi traditsioonilisi kvaliteetväljaandeid, näiteks Times Inglismaal ja Dagens Nyheter Rootsis.
"Isegi selline kvaliteedi dinosaurus nagu Frankfurter Allgemeine on sunnitud võtma kasutusele lugejasõbralikud elemendid," lisas Rõtov.
GILDi privaatpanganduse juhi Martin Hendre sõnul on Murdoch lehe omanikele end presenteerinud rohkem "ülemteenrina", lubades säilitada WSJ ajakirjandusliku iseseisvuse. "Samas on Murdochi strateegia üsna selgelt reklaamitulude absoluutse ja suhtelise osakaalu tõstmine WSJ ja teiste seotud väljaannete juures, mis tähendaks tellimistasude langetamist ning WSJ temaatilise haarde laiendamist laiemale lugejaskonnale huvipakkuvaks," arvas Hendre. "Kindlasti ei jää WSJ sisult päris samasuguseks, ent pole alust arvata, et praegune kvaliteetne sisu seetõttu ära kaoks, pigem tekib selle ümber või kõrvale muud sisu juurde."
Rõtovi arvates tähistab Murdochi avaldus, et pealiini meedia tormab ummisjalu internetti. "WSJ on maailmamõistes üks tähtsamaid eliidile suunatud väljaandeid, kelle järgi joonduvad kõik teised."
Murdochi News Corporationile kuulub 100 ajalehte üle ilma, samuti telejaamu ja filmistuudioid.
Villu Zirnask, majandusajakirjanik
Financial Timesi (FT), Wall Street Journali konkurenti, loen sagedamini. Eriti ei usu, et hakkan Wall Street Journalit rohkem lugema kui sinna rohkem moodi, kunsti jmt lisandub. Ka FT kuulisa "How To Spend It" jääb minust tavaliselt puutumata. On piisavalt muid väljaandeid, kust oma huvide-hobide kohta saan lugeda ja sealjuures põhjalikumalt.
Ega paberlehtede tulevik kerge ei ole, sest uudistevoogu on kindlasti mugavam muudest kanalitest jälgida. Samas täiesti lootusetu ka asi ei ole, sest pikemaid lugusid on sageli mõnusam paberilt lugeda.
Martin Hendre, GILDi privaatpanganduse juht
Wall Street Journal on juurtelt Ameerika väljaanne, vastav väljaanne Euroopas on Inglismaa juurtega Financial Times. Kuigi praegu on mõlemal ka teise kontinendi versioon, on tellijaid mõlemal rohkem koduregioonis. Investorile sobib üleilmse pildi jälgimiseks nii üks kui ka teine, kuigi euroopalikuma fookusega FT on siinkandis esimene ja WSJ teine valik.