Reede 9. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Tallinki jõulisus müüb

Pille Rõivas 29. oktoober 2007, 00:00

Tallink Grupis on viimase aasta-pooleteise jooksul toimunud palju, alates konkurendi Silja Line'i ostust ja lõpetades kõmulise Tallinki juhtivtöötajate pidutsemisega laeval Silja Symphony. Sel aastal kuulutati Tallink Grupp parimaks ettevõtteks. Peaauhinna võitmisele lisaks osutus Tallink Grupp ka parimaks turismi uuendajaks. Ettevõtte juhile Enn Pandile on meedia mullu andnud pressivaenlase tiitli.

Sellest hoolimata on Tallink Grupp hiljuti valminud magistritöö (Kersti Hellerma "Employer branding", vt ka lk 18-19 - toim) ja ka Emori viimase tööandjate maineuuringu põhjal üks Eesti atraktiivsemaid tööandjaid.

Motiveerivaks peetakse kõige enam tööülesandeid, atraktiivset töötasu, tänapäevast töökeskkonda ning karjäärivõimalusi ettevõtte sees. Tallinki personali- ja arendusdirektori Taavi Tiiveli sõnul üritavad nad seda kõike oma töötajatele ka pakkuda. Lisaks on firma laekuvate töösoovide arvu järgi otsustades populaarne tööandja ka Soomes, Rootsis ja Lätis.

Tiiveli sõnul ületab Tallinki personali keskmine töötasu Eesti keskmise ja laevapark on üks Läänemere moodsamaid ja mugavamaid. "Ei saa kurta ka uute tööalaste väljakutsete ja karjäärivõimaluste üle kiirelt arenevas ettevõttes," kommenteerib Tiivel.

Tema sõnul liitutakse laevapersonaliga sageli ka sobiva töögraafiku tõttu, mis võimaldab olla kaks nädalat tööl ning kaks kodus, sealjuures tööl olles on ettevõtte poolt tasuta toitlustus ja majutus. Kuna tegemist on rahvusvahelise ettevõttega, võimaldab töö palju reisida, mis meelitab eelkõige noori. Lisaks on töötajatele palju koolitusvõimalusi, nii tööülesannetega seoses kui ka lisaoskuste lihvimiseks.

Ettevõttel on kehtestatud tulemustasu, preemiasüsteemid ja lisaks erakorralised preemiad töötaja hüvanguks. Hiljuti tänas Tallink Grupp kõiki grupi 6500 töötajat ettevõttele osaks saanud auhindade ja tunnustuse eest.

Mida laiahaardelisem ettevõte, seda suurem tähelepanu ja meedia kriitiline hoiak, leiab Tiivel ja peab seda Tallinki kui turuliidri puhul paratamatuseks. "Pigem tuleb seda vaadata positiivsest poolest, sest firma nime, brände ja tegevusala pole seeläbi kuidagi võimalik unustada," lisab Tiivel. Väga eksitavate kajastuste puhul on olnud tähtis sisekommunikatsioon, et selgitada firma töötajatele tegelikku olukorda.

Edukus toetab täiendavalt kuvandit kõikide oluliste tingimuste täitmiseks ning annab inimestele turvatunde ka edaspidiseks. Palju on olnud positiivseid uudiseid: uued laevad, uued liinid, hotellid, tulemused ja arendustöö, mis kõik räägivad ettevõtte edukusest. "Olenemata meedia hoiakutest ja kajastustest oleme teinud ning jätkame ka edaspidi järjepidevat tööd selle nimel, et meie juba olemasolevad ja tulevased töötajad ennast meil hästi tunneksid," lisab Tiivel.

Ettevõtte meeskonna tasemel olekut kinnitasid ka hiljutised auhinnad ja seda tuleb tunnustada. Konkreetsete tegevustena võib nimetada just tööandja maineloomist, mille alusel korraldati kampaaniaid, mis tegelikult rääkisid kõikide sihtrühmade, kuid eriti potentsiaalsete töövõtjatega.

"Püüame olla aktiivsed meretranspordi kui töövaldkonna populariseerimisel," selgitab personali- ja arendusdirektor. Tallink teeb koostööd ka õppeasutustega, eriti Mereakadeemiaga ning teiste selle tegevusala organisatsioonidega, et tuua noored nende erialade juurde ning tutvustada Tallinki ja pakutavaid võimalusi.

Kuna Tallink Grupp on börsiettevõte, on neil võimalus pakkuda optsioone. Tiiveli sõnul mängivad optsioonid suuremat rolli juhtivtöötajate jaoks, teistele töötajatele on siiski olulisem konkreetne töötasu ning kõik teised ülalloetletud tingimused. "Aga kindlasti ei saa seda võimalust alahinnata, kuigi selle olulisus on pigem individuaalne," lisas Tiivel.

Suhtekorraldusfirma Rull & Rumm omaniku Ivo Rulli sõnul võib Tallink olla atraktiivne selle olemuse pärast - tegemist on reisifirmaga, need kipuvad alati olema populaarsed reisimisvõimaluste tõttu. Oma roll atraktiivsusel on kindlasti ka sellel, milline mulje jääb ja millise teeninduse osaliseks saadakse Tallinki laevareisidel.

Tallinki trump on jõuline arenemine ja selged eesmärgid. "Tallink on ambitsioonikas ja on seda ka meedias avalikult välja öelnud," räägib Rull. Aastatagused skandaalid ettevõtte juhtide käitumise üle on vaibunud ning ka juhid hoiavad meedias isiklikel teemadel madalat profiili, rääkides vaid ettevõtet puudutavatel teemadel.

Rull peab seda mõistlikuks.

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse turundus- ja kommunikatsiooniüksuse direktor Erki Peegel leiab, et kui ettevõte teeb suuri asju, saabki ta endale nii kiitust kui laitust. Atraktiivseks teeb Tallinki töövõtjate seas veel tõsiasi, et Tallink ei loobi niisama sõnu, vaid teeb suuri tehinguid.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:37
Otsi:

Ava täpsem otsing