Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parklakoha väärtuse määrab asukoht ning hulk

    Leonhard Harik müüb äsja valminud Foorumi majas, Narva mnt 5, parkimiskohta 413 000 krooniga. Koht on kinnine, teisel korrusel ja 18,7 ruutmeetri suurune.
    Hariku sõnutsi müüb ta kohta alles kaks nädalat, ent huvi on suur ning konkreetne huviline juba olemas.
    Harik müüb koha ära seetõttu, et tal ongi Foorumi majas ainult parkimiskoht ning korterit pole. Säärane olukord tekkis seepärast, et ta soovis osta investori käest korterit, ent kuna parklakohad on defitsiitsed, ostis esmalt parklakoha. Hiljem selgus seevastu, et korterit osta ei õnnestunudki.
    "Kuna mul korterit ei ole, siis pole parklakohaga üksi midagi teha," märgib Harik.
    Uus Maa Kinnisvarabüroo kesklinna piirkonna maakler Siim Tarvis märgib, et parkimiskoha hind sõltub suuresti sellest, kuidas on ümberkaudsete tänavate parkimine korraldatud, kas maja ümbruses on piisavalt kohti parkimiseks. Kindlasti ei saa parkimiskoht olla näiteks Mustamäel samas hinnas kui Kadriorus. Kadriorus on hinnad kehvade parkimistingimuste ning autode rohkuse tõttu eriti kõrged.
    Tarvis osutab sellele, et parkimiskoha hind sõltub ka sellest, kas koht asub maja all või maja ees väljas ning kas ja millised on turvasüsteemid. Eelistatud on garaažid või maaalused parklad.
    Tarvis möönab, et sageli müüakse parkimiskohti korterist eraldi, eriti siis, kui tegemist on mõne suurema arendusega. Arendustes jääb parkimiskohti üle juhul, kui nende hinnad on kõrged ning parkimiskohti ühe korteri kohta on rohkem kui üks.
    Samuti ei soovita ta parkimiskohti osta, kui parkimine on tasuta võimalik ka elamu juures tänaval.
    A&A Kinnisvara tegevjuht Aivar Villemson märgib, et tänavu on juba ainuüksi Eesti automüüjad müünud uusi autosid ca 30 000. See omakorda näitab parkimiskohtade nõudluse kasvu ning seda eelkõige Tallinna süda- ja kesklinnas. "Praegune tendents näitab, et autot omavad inimesed ei taha osta korterit ilma parkimiskohata või vahetus läheduses asuva avaliku parklata," tähendab ta.
    Samas osutab Villemson, et praeguses turusituatsioonis kasutavad ostjad head võimalust kaubelda parkimiskoht korteri hinna sisse. Väljaspool Tallinna kesklinna või äärelinnades on parkimiskohtade hinnad kuni poole soodsamad.
    Parkimiskoha hind sõltub ennekõike selle asukohast - enam on hinnatud linna tasulise parkimise alas olevad parkimiskohad. Eriti kõrged on hinnad vanalinnas, kus parkimiskoha ostuvõimalus praktiliselt puudub, ja ka südalinna piirkonnas. Teiseks sõltub parkimiskoha väärtus selle tüübist - majaalused parkimiskohad on kuni poole võrra kallimad väliparkimiskohtadest.
    Parkimiskohtade müügi- ja ostukuulutusi leiab korterelamute trepikodadest tihti. Peamiselt ostetakse parkimiskoht teise auto soetamisel perre. Lisaks on olnud juhuseid, kui parkimiskoha ostab inimene, kel majas korterit pole, kuid kes töötab hoone läheduses ja kasutab parkimiskohta auto hoidmiseks päevasel ajal.
    Kesklinna piirkonnas on parkimiskohtade hinnad 2007. aasta algusega võrreldes püsinud stabiilsena, jäädes väliparkimiskohtade puhul keskmiselt vahemikku 75 000-150 000 krooni ja suletud parkimiskohtade puhul vahemikku 125 000-300 000 krooni.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.